Gå til innhold
  • Bli medlem

Høstpose i nord


Tjktur

Anbefalte innlegg

Trenger en høstpose som jeg kan bruke her i nord. Men de fleste jeg har sett på, stopper på -1/-3. 
vi har allerede bikket 0, og det er 1.september😅 

vinterposer jeg har sett er over budsjettet mitt, som er 2000. 
 Er det noen som har tips til en sovepose for dame på 160? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tjktur skrev (7 timer siden):

vinterposer jeg har sett er over budsjettet mitt, som er 2000. 
 Er det noen som har tips til en sovepose for dame på 160? 

Til den prisen er det nok bare kjempetunge og voluminøse fiberposer som er aktuelle, det kan lønne seg å spandere på seg en tusenlapp til. 😊

Men hva med denne som er på kampanje hos XXL? Komfort -9°:

https://www.xxl.no/mountain-hardwear-bozemantm-9c-wmns-reg-sovepose-bla/p/1177241_1_style

Ellers kan det være lurt å følge med på outlet’en til Helsport og tilsvarende.

https://www.helsport.com/no/outlet-oversikt/

Det er også mulig å finne nesten nye soveposer på bruktmarkedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor-Erik-L-77 skrev (2 timer siden):

I den prisklassen burde du se på Mammut Tyin MTI Winter. Veldig mye pose for pengene! Denne får du til rundt 2000,-

Mye pose for pengene, men den er fryktelig svær og passer kanskje best til tur med pulk på vinterstid. For 700kr ekstra får man Rago winter down lady fra outleten til Helsport, og den har omtrent samme temperaturgrense til halve størrelsen. Disse ligger i blant på finn.no til ca. 2000kr. 

Endret av Oksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Oksen said:

Mye pose for pengene, men den er fryktelig svær og passer kanskje best til tur med pulk på vinterstid. For 700kr ekstra får man Rago winter down lady fra outleten til Helsport, og den har omtrent samme temperaturgrense til halve størrelsen. Disse ligger i blant på finn.no til ca. 2000kr. 

Joa, den blir stor og tung 😉 Men en vinterpose som bare går ned mot minus 10 mener jeg generelt ikke er nok. TS må i så fall definere bedre hvilket vinterbruk som planlegges. Med budsjett på 2000 så får man ikke dunpose som går ned mot -20 grader 😊 En dunpose som har comfor temp på minus 9 vil sette klare begrensinger til både bruk og underlag m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det vel snakk om en høstpose, og da burde vel grenser på -10/-17 være innafor?

Nå kan det bli fryktelig kaldt i indre Troms og deler av Finnmark, men for kystnære strøk vil jeg tro at en slik pose ikke er helt borti natta om vinteren heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor-Erik-L-77 skrev (14 timer siden):

Ja jeg hang meg opp i vinter pose men ser TS egentlig forespurte høst pose ;)

Vinterpose i sør er lik helårspose i nord.

Tresesongspose i sør er lik sommerpose i nord.

Sommerpose i sør er lik hytte- og gymsalpose i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :) er høstpose jeg skal ha ja. Begynte å vurdere vinterpose, men blir nok høstpose i denne omgangen. Aldri dratt på telting på vinteren, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det før jeg har fått litt erfaring med telttlivet:)

tar med meg alle svaren og browser nettbutikkene nå!🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kjøpt og testet Helsport Rago winter fra outleten til Helsport(2600,-). Den anbefales. Pakker lite, veier lite og er varm. Har store vinter-syntetposer kjøpt på Finn som jeg bruker når det blir pulkføre. Men til sekk blir de for store. Og høst/vår holder det med comf på -10. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.