Gå til innhold
  • Bli medlem

ALLY 16, 5 : Slitte veiere, delvis revne ståltråder i stengene


Anbefalte innlegg

Ble tilbudt å kjøpe en ca 10 år gammel Ally 16.5 for 5500 kr.

Ser at så å si alle veiere er slitte og delvis revne, så det er bare noen tråd som holder. Kanuen ser ellers brukbar ut.

Kan noen uttale seg om det er en grei pris jeg ble tilbudt hvis jeg nå må sørge for å kjøpe veiere til alle stengene og montere de? Er det mye jobb med det og vet noen ca pris på reservedeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du merker alle rør med nummer slik at du vet hvordan de hører sammen så har vel egentlig ikke wirene noen funksjon?

Om det er verdt det finner du ut om du ringer serviceavdelingen til Bergans og spør hva de skal ha for nye wire og hvor mye tid de antar du bruker. 

Om jeg ikke tar feil så var duken sterkere for 10 år siden enn den er på nye kanoer i dag da det er visse komponenter de ikke får bruke i duken lengre av miljøhensyn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk https://www.bergans.com/no/turutstyr/ally-kano?&gclid=Cj0KCQjw1qL6BRCmARIsADV9Jtbs-D-GoOWHS-8l9JbIgw1IKEuCVUepCIUhWv_K0btQmK8FdLsfTZMaAo6fEALw_wcB
Kanskje lønner det seg å  kjøpe nye stenger?  Har selv en ny 16.5 som jeg er veldig fornøyd med. Overraskende stabil. Har imidlertid blitt fortalt at modellen har blitt vesentlig forbedret gjennom årene og at de tidligere versjonene ikke hadde de samme egenskapene. Kanskje lurt å sjekke om den du tenker på er den siste utgaven? 

Endret av Blåløypa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.