Gå til innhold
  • Bli medlem

Ally kano-sprekk i spanten, hva gjør jeg? REKLAMASJON eller ikke?


Ellefjell

Anbefalte innlegg

Hva mener dere? Langsgående sprekk i spantrøret...? Irriterende. Kan jeg bruke kanoen hvis jeg taper rundt sprekken med gaffatape i påvente av en ny spant?Er dette en garantisak? Noen som har vært borte i dette før. Og er det vanlig? Hvorfor, og hvorfor etter så kort tids bruk? Dvs 2 turer. Så kanoen er så å si ny. 13,7 fot. 

MmsCamera_2020-08-28-14-28-18.jpg

Endret av Ellefjell
Glemt noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt butikken du kjøpte i, eller Bergans direkte. De er ofte veldig behjelpelige er min erfaring, og sendte meg mange deler den gangen jeg sto i sportsbutikk, også til godt brukte kanoer. 
Jeg hadde tapa/stripsa det og satt avgårde så lenge det føltes stabilt. Men det må du egentlig føle på selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leinad skrev (27 minutter siden):

Kontakt butikken du kjøpte i, eller Bergans direkte. De er ofte veldig behjelpelige er min erfaring, og sendte meg mange deler den gangen jeg sto i sportsbutikk, også til godt brukte kanoer. 
Jeg hadde tapa/stripsa det og satt avgårde så lenge det føltes stabilt. Men det må du egentlig føle på selv. 

Om denne delen sprekker helt, og jeg er ute på havet... Hva er følgen? Jeg har ikke padlet Ally før. Skaden skjedde han som eide båten før meg - etter 1-2turers bruk. Han visste IKKE om denne skaden ved salg idag🤔🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbug skrev (3 minutter siden):

Strips er grunnutrustning for Ally uansett, men hvis du sender en mail til leverandør/produsent kan det hende de sender deg en ny del også :)

Nja...., vil heller si Gorillatape. Men, det er meg da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det er sjelden feil å forsøke reklamasjon mot leverandør/produsent. De har uansett større formening om hvordan de vil løse det enn vi på forumet. 

2. Hadde ikke vært bekymret for å bruke denne så lenge man sikrer med tape/strips. 

Du  bør uansett ha tape/strips med på tur med Ally. Det forlenger gjerne turen om man er uforsiktig eller uheldig. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.