Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig og bra 3manns telt


Drodoo

Anbefalte innlegg

Heisann. 

 

Jeg lurte på om det er noen som har noen forslag til ett rimelig 3 manns telt? 

 

Frem til nå har jeg selv brukt bergans Trysil 2. Dette har egentlig fungert veldig bra for meg når jeg er på tur aleine eller med bikkja. Jeg synes kanskje det er noe lavt, og kanskje litt kort. Da jeg ikke kan sitte inne i teltet uten om å treffe taket, og jeg ligger også med foten i enden av teltet da jeg er 192 høy. Dette har dog ikke vert noe sånn stort problem for min del, men siden jeg likavel må finne en annen modell kan jeg bare nevne det. 

Grunnen til at jeg prøve rå finne ett tremanns telt er fordi jeg nå har fått samboer jeg sakte men sikkert har klart å få interessert i turer. For hun er ikke høyden eller lengden noe problem, men med meg, bikkja og hun blir det litt i minste laget. 

 

Tenkte derfor dra på xxl og kjøpe samme telt, bare bergans Trysil 3. Da dette var relativt rimelig og ofte på tilbud. (det lå vel ute til 2500/3000 normalt men ofte på tilbud til en billigere penge) Dessverre er det nå ikke lenger ett telt de fører. 

Ser etter ett lignende telt, med tanke på vekt og sånt, men utenom at det skal koste skjorta. Som studenter begge to er 5000 kroner mye å bruke på ett telt. 

 

Tar gjerne imot forslag ☺️

 

OBS: Tar også gjerne i mot forslag for brukte telt og hva jeg burde se etter der. 

Endret av Drodoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Msr elixir 3, marmot vapor 3 og marmot limelight 3 er alle romslige telt til en gunstig pris. Ikke nødvendigvis det du tar med for turer på snaufjellet med mye vind, men til 3-sesongs bruk for "mannen i gata" er de absolutt gode alternativer! 

Har selv et Elixir 3 og det er knall. Luftig og romslig + to innganger og fortelt. Vær obs på at på disse modellene settes innerteltet opp først, for så å ta ytterduken over. I masse regn kan dette føre til at innerteltet blir litt vått, men med trening får du det opp så raskt at det i praksis er lite problem. Det har ikke bydd på særlig utfordringer for meg.

På den annen side liker jeg at jeg på dager uten regn kun trenger å sette opp innerteltet. Mye mer luftig og svalt på den måten 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om vekt? Har kommet over McKinley - modellene Escape 3 (grønt tunneltelt) og Quantum 3 (gamletypen, rødt kuppeltelt) til hhv 1000 og 1500 kr. Disse er 3,5 kg så det finnes absolutt lettere telt om du går opp i pris. Helt OK kvalitet, bra vanntetthet og 9mm aluminiumsstenger. 3-sesongs, knappest vintertelt selv om Quantum 3 visstnok var et forsøk på et slags ekstremtelt (men duken tetter ikke godt nok mot bakken).  

Endret av Lofoten-Møring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.