Gå til innhold
  • Bli medlem

noen erfaring med Bergans Airojohka og bæring av sekk?


Nusk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og en venninne skal tusle noen dager på vidda her i Finnmark nu når høsten kommer, og jeg må ha med en regnjakke. Siden vi må gå lange er det lettvekt som teller, og jeg lurte på om Airojohka jakka mi duger som regnjakke hvis man bærer tung sekk ?? Noen som har testet den ut ?? 

Har hatt jakka liggende noen år og aldri prøvd den ut ! Går som oftest på vidda i 3 dager og har hatt med meg Fjellräven , men ikke giddet dradd med regntøy, nå må jeg da det er en lengere tur.. Må jeg kjøpe en ny rådyr lettvekts jakke eller vil denne holde regnet ute selv om jeg har en 15-20  kg sekk på ryggen i noen timer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jakka men har gått lite med tung sekk med den, da i tilfelle bare som vindjakke. Men har brukt den noe på tur i marka med lett sekk. Den har tålt det fint. Ulempen er at jeg blir fort svett så det blir fuktig uansett. Med klem på skuldrene vil du vel få litt fukt uansett jakke men det er ikke slik at det renner gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.