Gå til innhold
  • Bli medlem

Første tur til Hardangervidda :)


SGM

Anbefalte innlegg

Hei! 

Planlegger en tur til Hardangervidda for første gang og tar gjerne noen innspill på rute. Har lest en del tråder her inne allerede, men ikke klart å konkludere noe enda.

Vi drar ettermiddag 17 september og hjem igjen 20 september, 3 overnattinger.

Jeg har litt problemer med ryggen så bør helst ikke gå mer enn 2-3 timer per dag. Hovedformålet er fiske :) Gjerne slå camp ett sted også kortere dagsturer til forskjellige vann.

 

Noen som har forslag til en førstereis på vidda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldiggrisen - første tur.  Jeg har hatt min siste. 

Hvilket område er det du ønsker å dra til.  Vær også klar over at været kan bli skikkelig ufyselig på den tiden, og at fjellstuene kanskje er stengt/stenger, samt at båttransporrutene opphører. 

En annen ting er reinsdyrjakta.  Sjekk om du får kjøpt fiskekort dit du skal.  F eks får du ikke kjøpt fiskefort til Mårfjell fiskelag med utgangspunkt i Mårvatn i Tinn kommune i Telemark.  Imidlertid kan du kjøpe fiskekort til Skjortevassdraget og Kosadalsomådet med utgangspunkt i Mårbu - hvis det går båt.  Kort gåavstand.  Sjekk "Mårfjord" s ruter:  Bendik Prestegården.   

Lykke til

Endret av Tom42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2020 at 1:34 PM, Tom42 said:

Heldiggrisen - første tur.  Jeg har hatt min siste. 

Hvilket område er det du ønsker å dra til.  Vær også klar over at været kan bli skikkelig ufyselig på den tiden, og at fjellstuene kanskje er stengt/stenger, samt at båttransporrutene opphører. 

En annen ting er reinsdyrjakta.  Sjekk om du får kjøpt fiskekort dit du skal.  F eks får du ikke kjøpt fiskefort til Mårfjell fiskelag med utgangspunkt i Mårvatn i Tinn kommune i Telemark.  Imidlertid kan du kjøpe fiskekort til Skjortevassdraget og Kosadalsomådet med utgangspunkt i Mårbu - hvis det går båt.  Kort gåavstand.  Sjekk "Mårfjord" s ruter:  Bendik Prestegården.   

Lykke til

Vurderer å gå inn ved Dagali / Ossjøen. Har markert opp en rød strek. Noen innspill på det området? Prøvde også å finne fram til fiskekort for området, men det klarte jeg faktisk ikke å finne..

Sjekket opp Mårbu, men går ikke båt på torsdager i perioden vi skal dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil/buss til Tuva Turisthytte og gå derfra? Fiskekort kan man kjøpe på Tuva eller på sport1 på Geilo. Jeg sokner til Ustaoset så det er eneste delen av vidda jeg er kjent med. Det er mange vann, men om det er noe fisk å få vet jeg ikke.

Endret av ryback
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.