Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra sovepose til ca 1500


Jerik

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å gå til anskaffelse av en god sovepose til all slags bruk, men med hovedtanke på å kunne ligge ute iallfall høst og vår. Det skal nevnes at jeg er 193 cm, så lengde er da også en faktor en må ta hensyn til :D Hva er det som er anbefalt av overtrekk, grevling f.eks?

Takker for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville kanskje gått for en helsport alta. som _akasin_ fåreslo.

Er personlig meget fornød med denne og er på pose nr 2(den første måtte byttes da den har vært brukt veldig mye i løpet av 6 år)

Denne posen fåes i lang og kort og vid utgave i tillegg til normalen. Det er en god pose og kan defineres som en tre sesongs pose:vår,sommer og høst.

Det er ikke en vinter pose!

, men den har en høy eksrtem temperatur og fungere godt om du skulle være uheldig med tempraturen på høst og våren.(eller fjellet om sommeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ingen egen erfaring med Isbjörn Barents,

men har derimot Jan Mayen - og er särs fornöyd med denne.

En skikkelig bra pose.

Den har krage inni og et vanntett stoff under som også er grövre og ruere så man ikke glir på liggeunderlaget.

Om du har spörslmål er det bare å ringe og prate med gutta på Isbjörn.

De syr gjerne om posen etter dine behov vad gjelder personlengde osv.

Det blir nok en ekstra kostnad om du behöver lengre pose en deres standard,

men å korte in posen er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar, tror kanskje jeg satser på Alta posen da den er testvinner. Når jeg er 193, burde jeg da velge den på 195 (høres jo mest sannsylig ut), eller er det fordelaktig å ta den på 215?

Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevling trekk er bra til sitt bruk:beskytte posen mot gnister i lavoen eller fra direkte kontakt med snø...

Ulempen er kondens og fukt uten på posen når man våkner. Spesielt ved tempratur forandring eller i fuktig vær.

Så min erfaring er at det funker noen ganger men man greier seg oftest best uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Heisann, som du ser av datoen er det en stund siden jeg laget tråden og har nok allerede skaffet meg en Helsport Alta :wink: Den skal testes ut neste helg, og hvis noen er interessert kan jeg gi litt feedback på hvordan jeg synes den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.