Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvem bør man kontakte?


TL

Anbefalte innlegg

Hei!

Var så uheldig/ klønete å miste kamerabagen med kamerautstyr ned i en vel 3 m dyp bergsprekk. I og med at jeg var alene på tur tok jeg ikke sjansen på å åle meg ned i bergsprekken.

Min første tanke var å ta kontakt med lokale for å få hjelp til å få opp kamerabagen, men er litt i tvil om dette er måten å gjøre det på. Oppdraget er jo ikke helt uten risiko. Burde man kanskje heller konsultere profesjonelle.

Hva vil dere anbefale?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kløfta går rett nedover, og jeg syntes å kunne skimte bagen der den lå nede i mørket. Vekta er vel litt over det et vanlig speilreflekskamera veier.

Mulig jeg blir å ta turen tilbake selv, da stedet kun ligger 2,5 km fra sivilisasjonen. 

Men så er det å ha rett utstyr med seg da. Her er jeg i tenkeboksen - og trenger innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan se hvor den ligger og er i stand til å senke noe ned rett ovenifra ville jeg forsøkt med kraftig fiskesene med et halvtungt lodd i enden (50-100 gram?) og under loddet en senestump med et antall litt kraftige treblekroker (fiskekroker med tre krokspisser). Det er litt avhengig av at det ikke er for mye annet å hekte seg fast i. Alternativt ei lang nok list (billig fra trevareforhandler) med et antall treblekroker bundet fast i enden som du stikker ned og hekter fast i veska.

Lykke til. Dette klarer du fint med litt tålmodighet.

😉

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks endret tittelen til Hvem bør man kontakte?

Mange gode tips her.

Nå har jeg bestemt meg for å dra tilbake til dette stedet for å gjøre et helhjertet forsøk på egen hånd. Diverse fiskeutstyr, m.m. i sekken. Kommer tilbake med info om hvordan det gikk.

Takk for gode tips og ideer :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.