Gå til innhold
  • Bli medlem

3sesong sovepose


MariaB

Anbefalte innlegg

Hei er på utkikk etter en sovepose der har min 650 RDS ( gjerne mere)

komfort temp på -7-10

i dun

bor i nordnorge så må kunne holde en go og varm. Har dere nogle anbefalinger. Har sjøl set litt på mountain equipment glacier 700, sea to summit ascent acii samt altitude ati og spark sp IV og rab neutrino 400 og ascent 700.

noen med erfaringer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
KS10 skrev (4 timer siden):

Kan varmt anbefale rab neutrino 400/600. Kvalitetspose i 800 fillpower hydrofobisk dun. 

Ellers kan jeg også anbefale marmot helium. T-lim på -12, 800fp hydrofobisk dun. 

 

Har du link til marmot posen? Finner ikke den med T-lim på -12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, MariaB said:

Har du link til marmot posen? Finner ikke den med T-lim på -12

https://www.fjellsport.no/marmot-helium-cobalt-blue-blue-night.html?channable=e80712.NjQ1NTc5&gclid=EAIaIQobChMI5e_Nqves6wIVSNiyCh0sbQ8QEAQYAyABEgIxmPD_BwE

 

Ser noen nettsider opererer med t-lim på -10 og andre med -12 🤔

Endret av KS10
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget mitt falt på Rab Neutrino 400 for litt siden etter mye undersøking. Bor også i Nord-Norge. Virker helt super i forhold til vekten. Jeg er som regel varm når jeg sover, så hvis du lett kan fryse så er det kanskje verdt å velge noe enda varmere, om ikke vekten og volum er første prioritet. Rab Ascent er litt mer romslig. Det kan være mer behagelig, men mer volum betyr mer vekt og også mer å varme opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.