Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til rundtur på 35-70km?


gramjeger

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg får en langhelg "til overs" i september siden Covid-19 har ført til avlysning av annet arrangemang. Så da har jeg mulighet til å starte en tur onsdag kveld / torsdag morgen, med retur søndag. Kollektivtransport er ikke å foretrekke i disse dager, så en tur der jeg kan gå fra og til bilen ville vært mest praktisk. 

Preferanser er som følger:

* Rundtur 17-20 september

* Dagsetapper på max 25+km, men helst over 10km

* Start/slutt-punkt ikke mer enn 400km fra Oslo, gjerne nærmere.

* Ikke hjortelus-terreng

* 3F UL LanShan2-vennlig teltterreng

Har ikke "fjelltelt", så i høyfjellet eller på vidda må jeg i så fall ty til hytter eller andre former for "fast bosetting". Under tregrensa er det null stress med dette teltet, men er mer usikker høyere oppe. Ønsker helst overnatting i telt/gapahuk/koie, men en natt (eller to) på DNT-ish hytte er også ok. 

Et alternativ jeg lurte på er Femundsmarka. Det er nærme svenskegrensa så det er potensielt hjortelus-terreng, men siden det ligger så langt nord håper jeg at det ikke er horder av hjortelus der.  

Noen som har forslag til område, alternativ en ca-rute?

Endret av gramjeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.