Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til 10 dagers tur i høst?


Tanja Solstad

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte rydde hodet litt på en ca 10 - 12 dager tur i høst ( neste uke🙈). Jeg hadde forslg klare, men de gikk litt på kryss og tvers av Norge / Sverige. Så lurer nå på om det er noe som har gode forslag til en 100% norsk tur. 

Ønsker en tur som ikke svinger for mye innom folk og bebyggelse. Tenkte primært telt, ser for meg det enklere inkluderer mine to hunder enn hytter.

Turen er viktigere enn lengden, men liker å gå. 

Glad for gode innspill 🙏

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tanja Solstad skrev (8 timer siden):

Så lurer nå på om det er noe som har gode forslag til en 100% norsk tur. 

En fordel om du setter preferanser for område tror jeg. Sør, Nord - fjell eller skog. Det er så mange flotte områder - Børgefjell er ett av dem. Sen sesonstart der, så det er nok flott der inne nå fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var et godt tips. 

Jeg tenkte primært øst- eller midt Norge. Utgangspunktet var finnskogleden, bare fordi den er nære og enkel. Men nå droppet den. 

Fjell eller skog er ikke så viktig på denne turen. 

Børgefjell er flott, vært der noen ganger. Absolutt et alternativ. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da anbefales det at du drar til Skjækra-Blåfjella nasjonalpark. Der får du være i fred. Ta med fiskestanga. Det er også store, folketomme fjellområder på svensk side av nasjonalparken (Søsjø-fjella, Jovnevarie Sameby); her kan man finne mange ukjente naturperler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voss-Stølsheimen-Ortnevik

Gondolen tar deg til ein komfortabel starthøgde. 

Videre til volavatnet, selhamar,  åsedalen, vøvringen, hegrefjellet, ortnevik.  Ved vøvringen kan du velge å gå ned til indrefjord, finnafjorden, sylvarnes.

Båten frå ortnevik tar deg til Nordeide (snøggbåtkai) eller den veglause bygda Måren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var et godt tips. 

Jeg tenkte primært øst- eller midt Norge. Utgangspunktet var finnskogleden, bare fordi den er nære og enkel. Men nå droppet den. 

Fjell eller skog er ikke så viktig på denne turen. 

Børgefjell er flott, vært der noen ganger. Absolutt et alternativ. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.