Gå til innhold
  • Bli medlem

Gregory Denali 100 vs Gregory Baltoro 95 pro


Anbefalte innlegg

Hei,

Har tilgang på en Gregory Denali 100. Er det noen som har kjennskap til hvordan denne er i forhold til Baltoro?

Ser at den er tilpasset alpint men jeg tenker først og fremst bruke den på barmark. Hvordan utarter dette seg i bæresystem osv?

Klar over at man bør prøve alle sekker og at de må passe brukeren, så det er ikke det jeg spør om :) Spørsmålet er først og fremst om de alpine egenskapene er negative for annen type bruk og hvilke erfaringer andre har med sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Denali 100 og 75 selv, men ikke testet Baltoro. Bruker Denali til all slags turer hvor volum tilsier at de størrelsene må brukes. Vil anta at Denali er litt smalere nederst (volum og vekt dermed høyere opp) for å gå enklere i alpint terrent. Eneste minus på Denali for min del er at den knirker/squeek'er i innfesting nede/bak rundt hoftebelte&reimer, har ikke prøvd å finne ut av dette enda men tror det har litt med innstilling av sekk til min kropp å gjøre. 

Diverse tester her:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg har denali 75, 100 og baltoro pro 95, osprey zenith 105 og en hel haug andre sekker i samme størrelse. Førsteinntryket er at baltoro pro er bedre og mer solid bygd. Den har også litt bredere skulderreimer. Men når det gjelder komfort og bruk er jeg mere usikker på hvilken jeg ville valgt. I fjor gikk jeg med baltoro pro og fikk gnag nederst i korsryggen av puta som ligger der. Det har jeg ikke opplevd med denali. Hadde feil rygglengde på den første baltoroen men fikk etter byttet den jeg hadde i rett rygglengde. Denne sommeren gikk jeg med  osprey xenith og hadde svært lite vondt. Mindre enn noensinne så det er mulig at det er xenith som er sekken som passer min rygg. Men jeg lastet ikke like tungt i år som jeg har gjort tidligere så kan være tyngden på sekken som var utslaget. Sekk er komplisert er min erfaring. Trodde det skulle bli bedre når jeg testet flere men jeg er nok heller blitt mere usikker. Sønnen gikk med denali 75 og han klagde like mye som han alltid gjør når sekken er tung. Ikke lett.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde baltoro men byttet til denali. Baltoren har mulighet for å fjerne ei pute bak hoftebeltet ved korsryggen som skal skulle tilpasse komfort. For mitt tilfelle ble jeg drittlei av 

det hoftebeltet. Grunnen er at det ikke er festet ordentlig til ryggsekken og om sekken sklir litt opp i kuppert terreng, spenner det seg en bue bak på hoftetbeltet og man må slakke reima på beltet for å få den ned igjen. Jeg ble møkkalei av at sekken hele tiden klatret lengre opp på ryggen og jeg måtte løsne klips på nytt for å senke den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.