Gå til innhold
KS10

Hilleberg Unna- vekt?

Anbefalte innlegg

Hei. Ser at Hilleberg selv oppgir at teltet veier 2,3 kilo, mens andre nettsider sier 2,1. Dere som eier Unna, hva stemmer/hva viser deres vekt? 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KS10 skrev (2 timer siden):

Hei. Ser at Hilleberg selv oppgir at teltet veier 2,3 kilo, mens andre nettsider sier 2,1. Dere som eier Unna, hva stemmer/hva viser deres vekt? 😊

2070 gram. Inkludert en reprasjonshylse med teip rundt og tørkesnor i taket.

Men da har jeg klippet av metallhempene på glidelåsgliderne og metallringene på bardunfestene, de er erstattet de med tynn bardunsnor. Forrige eier hadde erstattet bardunene med noen lettere, men de er fortsatt veldig lange :) 

Mitt er 12 år gammelt.

0D62ABCA-3B7D-45F7-A8FA-0A42A9B0A1B9.jpeg

Endret av Marius Engelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engelsen skrev (25 minutter siden):

1970 gram. Inkludert en reprasjonshylse med teip rundt og tørkesnor i taket.

Men da har jeg klippet av metallhempene på glidelåsgliderne og metallringene på bardunfestene, de er erstattet de med tynn bardunsnor. Forrige eier hadde erstattet bardunene med noen lettere, men de er fortsatt veldig lange :) 

Mitt er 12 år gammelt.

12 år gammelt....??? Det høres jo helt formidabelt ut. Er teltet sømforseglet med silnet e.l i ettertid? 

Har selv et allak 2 der metallhempene på glidelåsen rasler som et juletre i vinden. Kanskje lurt å erstatte disse🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjellesau skrev (11 minutter siden):

12 år gammelt....??? Det høres jo helt formidabelt ut. Er teltet sømforseglet med silnet e.l i ettertid? 

Har selv et allak 2 der metallhempene på glidelåsen rasler som et juletre i vinden. Kanskje lurt å erstatte disse🤔

Nei, ikke sømforseglet. Potte tett :) 

Jeg har i sommer hatt det på to ukesturer, padlet  fra Askvoll til Selje. Jeg bruker ikke teltet forsiktig, bruker ikke bunnduk, og jeg har hatt eventyrlig mye regn samtidig som kulig. Ikke en dråpe som kommer inn!

Når jeg hekter på innerteltet er det litt slappt, men jeg tar hempene en runde gjennom ringen og da blir innerteltet helt stramt. Så har jeg sydd på ett tynt strikk på bakveggen til innerteltet, som jeg fester i hempen på innsiden midt på bakveggen på ytterteltet. Det holder den store veggen i innerteltet strammere og godt unna veien :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Hvordan opplever dere forresten teltet i kraftig vind? Type 15-25 sekundmeter vind. Har fra før et hilleberg soulo som jeg vet er trygt i orkan, men er fristet til å bytte til unna pga mer innvendig plass. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Kristian J. Vabø skrev (30 minutter siden):

Orginalt Unna fra 2016, med alt som følger med når man kjøper det:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Litt utenfor tema; men hvordan har rødfargen holdt seg på teltet? Er den blitt falmet/blass etter å ha vært eksponert for solstrålene, over tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KS10 skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Hvordan opplever dere forresten teltet i kraftig vind? Type 15-25 sekundmeter vind. Har fra før et hilleberg soulo som jeg vet er trygt i orkan, men er fristet til å bytte til unna pga mer innvendig plass. 

Prøvd det i 15 ms. Det står bra, men det er ett telt som kan ha en del bevegelse og bøy i vinden vil jeg si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas 70 skrev (Akkurat nå):

Litt utenfor tema; men hvordan har rødfargen holdt seg på teltet? Er den blitt falmet/blass etter å ha vært eksponert for solstrålene, over tid?

Mitt er fra 2008. Rødfargen er helt fin, men jeg vet ikke hvor mye det ble bruk før jeg kjøpte det for noen få år siden. Men brukt var det, det hadde ikke ligget i en bod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Marius Engelsen skrev (3 minutter siden):

Mitt er fra 2008. Rødfargen er helt fin, men jeg vet ikke hvor mye det ble bruk før jeg kjøpte det for noen få år siden. Men brukt var det, det hadde ikke ligget i en bod.

Jeg lurer for jeg så et Hilleberg Staika som lå til salgs på Finn og det var veldig falmet. Det gjør at jeg fikk skrekken og eksponerer mitt røde Soulo for minst mulig sol.

Takk for beroligende ord! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas 70 skrev (12 minutter siden):

Har ikke brukt mitt så mye at det er noe tema på det teltet foreløpig.
Har sett falmet Hilleberg-telt, men virker som de har blitt brukt veldig mye over flere år. Dukker stadig opp noen på en Skjult lenke - logg inn for å se den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas 70 skrev (58 minutter siden):

Jeg lurer for jeg så et Hilleberg Staika som lå til salgs på Finn og det var veldig falmet. Det gjør at jeg fikk skrekken og eksponerer mitt røde Soulo for minst mulig sol.

Takk for beroligende ord! :-)

Jeg ville ikke kjøpt ett veldig falmet telt (men det kan være bildet sin feil?).

Men så lenge jeg henger teltet til tørk etter tur, setter jeg ingen begrensinger på bruken. Trolig sliter jeg det aldri ut, men frykten for å kanskje slite ut teltet skal ikke få ta bruksglede fra meg :) (Det er ikke ett skjørt ultralight produkt).

I verste fall er jeg heldig å kan kjøpe nytt telt en gang ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.