Gå til innhold
  • Bli medlem

Holmeslet WildWind


smaaseien

Anbefalte innlegg

Noen som har sett på/prøvd det forholdsvis nye holmeslett wildwind? er dette et telt som står godt i vind og tåler litt snø? (firesessongerstelt?) Eller er det bare sommertelt som tåler opp til frist bris? :roll: får jo et stor og praktisk telt med grei vekt med den lette duken og karbonstengene, mn kanske mye jobb å sette opp? Prisen på ca. 8000 tilsier jo at det bør være brukbart? eller er det bare karbonstengene som gjør prisen?

vintertilbud med tyngre duk o alu-stenger gir jo et mye billigere telt, mn uaktuel vekt synes jeg..

AA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så dette teltet på holmeslet-siden, og design og tankegang virket ved første øyenkast veldig bra. Desverre har de bomma totalt på pris og vekt, og konkurrerer dermed med ekspedisjonsteltene til de etablerte og velutprøvde merkene, som Hilleberg og TNF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! har explorer selv og selv om det koster litt mer og er litt tyngre enn andre, er det etter min smak helt genialt. kjempeplass både i ortelt og innertelt, og hatt det stående oppe i relativt stivt vær uten problemer i deg hele tatt. (tror det er ca 40-45 pluggfester)

servicen på holmeslet er også veldig godt.

:) ANBEFALES!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
er dette et telt som står godt i vind og tåler litt snø? (firesessongerstelt?) Eller er det bare sommertelt som tåler opp til frist bris? :D får jo et stor og praktisk telt med grei vekt med den lette duken og karbonstengene, mn kanske mye jobb å sette opp? Prisen på ca. 8000 tilsier jo at det bør være brukbart? eller er det bare karbonstengene som gjør prisen?

vintertilbud med tyngre duk o alu-stenger gir jo et mye billigere telt, mn uaktuel vekt synes jeg..AA

At det på siden står: "Teltet er produsert i en lett ripstop polyesterduk som er silikonbelagt på begge sider, med kraftig nylonduk i bunn, stormmatter og stangkanaler. Det er utstyrt med 20 markplugger og inntil 24 barduner for å tåle maksimal vindbelastning. Bardunering er ikke nødvendig i rolig vær," gir meg inntrykk av at Holmeslet går for firesesongsbruk..

Apropos det dere skriver om pris på 8000,- står det også: "VEDR. TILBUD: De fire stengene i hovedteltet skal ha samme lengde. På den første serien er disse fire stengene noe kortere en spesifisert, og to av stengene noe kortere en de to andre og derfor spesielt merket. Dette medfører at denne serien blir levert med aluminiumsstenger tilsvarende de som brukes i Riverside og Explorer. (Easton 7075-T9) Teltene er også produsert med en noe tyngere duk en spesifisert. Disse to endringene medfører at totalvekten på Wildwind 3 er 7,8kg. fordelt på yttertelt 3,4kg, innertelt 2,1kg, stangsett 1,7kg og plugger 0,6kg.

Dette medfører ingen endringer i teltets bruksegenskaper, kvalitet eller funksjoner. Dette er imidlertid noe utenfor våre spesifikasjoner, og prisen på denne serien er derfor redusert fra kr. 7.950,- til kr 4.450,- Teltet er identisk med bildet øverst på siden."

Selv synes jeg teltet er i tyngste laget, og om man vurderer å kjøpe det til fullpris, altså ca.kr.8000, ville jeg HELT KLART valgt et realt ekspedisjonstelt - Som Svalbard3 High, eller 5-mannsversjonen - selv DET veier nesten 2,5 kilo mindre, og gir meg en langt større trygghetsfølelse på tur.. (med mindre man lider av kraftig klaustrofobi, riktignok..:roll:)

Ellers er det jo supert med et helnorskt selskap - og "teltskolen" på hjemmesiden er nokså informativ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

takk for bra svar:) har fra før et mindre fjelltelt, derfor syntes jeg størrelsen på nettopp dette teltet var interesant, både som vintertelt og basecamp-telt på sommeren. itillegg var vekta ikke alt for avskrekkende, og hvis kvaliteten ellers kan sammenlignes med helsport elller lignende kan man vel kanske ikke klage så mye på priseb heller?

AA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Min mening er at holmslet teltene er bedre en de fleste, har et Taiga med over 80 overnattinger.

Kun anbefalinger, kjempe god teltduk..

Og sammenligne det med Helsport, blir ikke helt rett.

Dette er design produksjon i småskala, med hele hjertet...

Der man kan få tilpasset og lagt til egne løsninger hvis det ønskes.

Kommer Holmslet med ekstra løsninger senere kan man ofte få lagt til det på eget telt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.