Gå til innhold
  • Bli medlem

Padling Avalsjøen/Leirsjøen


Blouberg

Anbefalte innlegg

Hei, vi har lyst på å ta en tur med Allyen til helga. Noen som har padlet Avalsjøen - Leirsjøen? Har bare vært og gått litt rundt Leirsjøen så er ikke særlig kjent. Går det å padle mellom sjøene der oppe?

Blir første tur med valp så er greit med små vann og korte turer.

/frode

Endret av Blouberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Det har vel litt med vannstand å gjøre. Fra Avalsjøen til Leirsjøen er det det 20 høydemeter ned på en drøy km. Mest stryk første del etter deming. Har ikke vurdert å padle den selv. Men det var noen som skulle padle packraft fra Skjelbreia og et godt stykke ned mot Maura. Får jeg vite no derfra om vannstand etc skal jeg legge innn info.

Første tur med valp hadde jeg styrt unna elver med stryk og hvitt vann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borgern skrev (1 time siden):

 

Første tur med valp hadde jeg styrt unna elver med stryk og hvitt vann.

 

Det har du nok rett i, fra satelitt ser det ut som det kan være noen fine plasser rundt Avalsjøen. Vet du hvordan fisket er der? Noe ørret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å,sette ut kano i nordenden. Ok plass på østsiden. Vet noen camper på øya også men synes der så rotete ut der. Er hytter ved vannet så det var en del lyd av unger som skreik og badet, bikkjer som stod å bjeffa mye. Så jeg har bare vært der en gang. Husker ikke om jeg fisket, men det settes vel ut ørret der av alm3nningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur på Avalsjøen på lørdag, hadde tenkt å bli over, men det var det mange andre som hadde tenkt også 😄😄 Satte ut i sørøst enden, det er det bilveg og greit å parkere.

Dårlig med fisk, noen gode napp men ingen fangst.

Hadde glemt hvor bred Allyen er, måtte snu kanofestene slik at de var på innsiden og ikke utsiden som tenkt. Ellers et Thule sitt kanosystem veldig greit.

 

20200815_121429.jpg

20200815_143725.jpg

Endret av Blouberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.