Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodepute til teltbruk


FranzJosef

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er nødvendig med en eller annen form for hodepute for å sove godt, også i teltet. Finnes en del lettvekts telttype hodeputer. Jeg synes de blir altfor fort flate. Jeg mener den må ha en viss tykkelse. Det trekker opp vekta, men ideelt sett kan man ta igjen noe av det på å velge en hodepute som dekker lite areal. Samtidig bør den ikke bli fort flatere og flatere med tida. Også gjerne et slitesterkt materiale.

Finnes en slik? Enda ikke funnet noen god.

Ikke særlig imponert over de oppblåsbare jeg har prøvd (tross oppblåsbar, ingen beskjeden vekt!), ellers prøvd en billig (9 kr) fra Ikea, men den er for myk og blir raskt flat (ellers perfekt form). Noen foreslår å putte klær i soveposetrekket og slikt, ellers har jeg brukt jakker og sånt. Synes ikke noe av det er noe særlig heller.

Erfaringer? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

På telttur i høst puttet jeg en fleece-genser i et vanlig putetrekk. Da er det kun trekket som veier ekstra og jeg syntes det fungerte bra.

Men, siden du sier dette ikke frister, så foreslår jeg at sjekker hva som finnes av små helt ordinære pynteputer. De fås i alle størrelser, fasonger og mønstre. Er det f.eks skummgummiklumper i dem, så er de også lette å modifisere til riktig vekt og komfort. Har god erfaring med å sovne på sofaen med en slik under hode :roll: og med "ekte" putetrekk bør det bli helt konge 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite og lett putetrekk i fleece beregnet på turbruk, med glidelås. Her putter jeg inn ullgenseren min og får en perfekt behagelig hodepute i passe størrelse. Fleeceputetrekket er ALLTID med på tur :roll:

Jeg kjøpte det her: http://www.prima-villmark.no/

Fant det ikke på nettbutikken, men de har utsalg på Alnabru og i Oslo Sentrum. Er vel 3-4 år siden jeg kjøpte det men skulle ikke forundre meg om de har det fortsatt 8) Du kan jo ta en tlf dit.

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.