Gå til innhold
  • Bli medlem

Comfort temp på - 5 for varmt om sommeren?


Fleur

Anbefalte innlegg

Ønsker meg ny sovepose og er en frossenpinn (dame). Har sett meg ut 2 dunposer. Mammut nordic down 3-season (unisex) som har en comf temp på 0 grader og marmot angel fire dame som har en comf temp på - 5,6 grader. Mammuten er forøvrig for personer som er max 180 cm lang og marmoten kan man få i enten en versjon med max personlengde på 168 cm eller 183 cm. Jeg er akkurat 168. Er ikke da en sovepose beregnet opp til 168 litt kort? 

Uansett, hvem av dem bør jeg velge? Blir marmoten for varm rett og slett? Kommer til å bruke den mest på sommer men muligens også noe vår/tidlig høst. 

Endret av Fleur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Finnmark, kjører -9 på "sommerposen" eller "3-sesongs" som de kaller det ellers i året. 

Det blir for varm om jeg er på tur her den dagen sommeren er her, ellers ok. Ligger med posen som dyne når det er "varmt". veldig kjekk å ha de dagene sommertempen er mer normal her. Sånn 3-12 grader....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (26 minutter siden):

Du burde kanskje prøve de. For kort pose er ihvertfall ikke noe kult, men litt for lang (15 cm) synes jeg er helt innafor.

De selger den kun på nett så blir vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kort pose = kalde føtter. 

 

Så lurt å ikke gamble. Det kommer av at du presser isolasjonen flat slik at den får liten effekt. Vet flere som har hatt problemer med dette.

 

Hvor mange minus du skal ha på comfort til 3-sesongspose er litt smak og behag. Jeg bruker min helt til det blir skikkelig vinter og tidlig på våren og på de turene blir det fort noen kuldegrader om natta. Og så vil det alltid komme litt an på om man har andre poser også. Jeg har en 25 år gammel pose som opprinnelig var ca -8. Denne er nå så utvasket at den ikke duger ordentlig lenger, men bruker den på turer der værmelding er sikker på at det vil holde seg godt over 0 hele turen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.