Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva anbefaler dere haspelsnelle for explorer G4 3-15 g


Dave_12

Anbefalte innlegg

Annonse
Rino Holt Larsen skrev (19 timer siden):

Med en 9-fots 3-15g stang, ville jeg vurdert en 2000-snelle fra Daiwa. Eksempelvis Daiwa Ninja LT 2000 D, Daiwa Legalis LT 2000 D eller Daiwa Exceler LT 2000 D. Størrelsen og ytelsen på disse snellene burde balansere stangen din godt :-)

Vil den her passa? https://www.skittfiske.no/shimano/224057/shimano-sienna-2500-fg-med-ferdig-påspolet-0-18mm-sufix-snøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den snella er ikke helt feil, men personlig synes jeg den kanskje er litt tung (250g) til stangen. Men, igjen; den vil funke :-) 

 

Om du går for den linkede snellen, så kjøp heller varianten uten ferdigpåfylt snøre: https://www.skittfiske.no/shimano/217588/shimano-sienna-fg.

Da sparer du 200 kroner. Du får god mono-snøre til ca 100-lappen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dave_12 said:

Er 0.18mm/0.20mm sene passe bra for 6-12g sluk?

Jeg ville brukt 0,10 eller 0,12mm multifilament (Fireline eller lignende). Ikke alle er begeistret for slikt snøre, jeg synes det er genialt! Det er mer utsatt for mekanisk slitasje, f.eks. mot steiner, så jeg kapper av en halvmeter et par ganger i løpet av sesongen. Jeg har helt sluttet med vanlig monosnøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneller kommer gjerne med to spoler. Sett fireline 0.10/0.12 på den ene. Det holder med en spole som har 110m på seg. Snur noen runder med teip innerst. Så snurrer du på 0.20mm monosnøre på den andre spolen. Da har du en spole til markfiske med krok/søkke eller backup for fireline spolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, tubbs said:

Færre og færre kommer med 2 spoler dessverre 😕
I hvert fall når det kommer til sneller litt opp i pris 

Jasså? Utrolig dumt da, spesielt på dyrere sneller så burde det følge med. Jeg kjøpte en noe dyrere Mitchell snelle nå i sommer og der fulgte det med to spoler ;) Men det er vel som mye annet, markedet er presset og det må spares på det meste antar jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor-Erik-L-77 skrev (49 minutter siden):

Jasså? Utrolig dumt da, spesielt på dyrere sneller så burde det følge med. Jeg kjøpte en noe dyrere Mitchell snelle nå i sommer og der fulgte det med to spoler ;) Men det er vel som mye annet, markedet er presset og det må spares på det meste antar jeg...

Ja, og flere og flere blir tilpasset spolekapasitet til multifilament 😕
Så bare å ta godt vare på eldre sneller som rommer monofilament.
(Kjøpte en Daiwa Balistic for ett par år siden på salg. Hadde veil. på 2850,-  Kun 1 spole 🤔)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.