Gå til innhold
  • Bli medlem

Snacks og sights i Drammensmarka-sør


DenGladeVandrer

Anbefalte innlegg

Skal ta meg en ekspedisjon i Drammensmarka-sør til helga. Der jeg ikke veldig kjent.

Jeg ser på kart etter utsiktspunkt, og andre topper, det er stas. Men er det noen "kule" ting som ikke står på kartet. No ala Jakobstigen, en hule/grotte eller noe i den duren? Topper finner jeg selv, det er et must. 

Ikke spikra noen rute 100%, men går fra Sande stasjon, via Bergstighøgda, Kabaretta, Montebello. Camper ved store eller vesle Øyvannet, og tar noen topper i høgget der. 

Går mot Finntomtåsen og Skulkerud, og vil på SIrikjerke, og ende opp i Vestfossen eller Mjøndalen tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si jeg er så godt kjent i den sørlige delen av Finnemarka, selv om jeg ikke bor langt unna. De få stedene jeg har vært i sør, er i randsonen og ikke det du etterspør. Det er jo både topper, utkikkspunkter, interessante heller (bl.a. gjemmesteder under WV 2), m.m. i området. Vet det er noen andre her, som kanskje har noen tips. Elles er vel det naturlige stedet å spørre,  på FB og gruppa "Finnemarkas venner".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiur3 skrev (6 timer siden):

Kan ikke si jeg er så godt kjent i den sørlige delen av Finnemarka, selv om jeg ikke bor langt unna. De få stedene jeg har vært i sør, er i randsonen og ikke det du etterspør. Det er jo både topper, utkikkspunkter, interessante heller (bl.a. gjemmesteder under WV 2), m.m. i området. Vet det er noen andre her, som kanskje har noen tips. Elles er vel det naturlige stedet å spørre,  på FB og gruppa "Finnemarkas venner".

Jeg er med i Finnemarka på på FB. Men dette er jo ikke FM. Er en gruppe for Drammenmarka, men får ikke posta noe der ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestskauen er navnet på dette området. Har vært noen turer der, men jeg beveger meg mest på Østskauen. Du bør absolutt ta en tur opp på Vestknabben -lå over der for en stund tilbake, flott sted med utsikt utover Eikeren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (3 timer siden):

Takker. 

Sorry! Min kommentar ble helt feil, tenkte nok på et annet område og så tydeligvis ikke hva du skrev. :( Ble kanskje for seint og hang meg opp i Drammensmarka.

Endret av Tiur3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DenGladeVandrer skrev (3 minutter siden):

Nema problema :-) 

Blir megabra med tur uansett. 

Bra!  :) Det er varslet fint vær denne helga, så kos deg på tur uansett hvor den måtte gå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.