Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltstenger til Salewa Sierra leone 2


Mathis90

Anbefalte innlegg

Har klart å ødelegge teltstengene på mitt Salewa Sierra Leone 2 telt og googlet meg ihjel på hvordan jeg får skaffet nye. 

Mine er helt bøyd, så vanskelig å måle lengden på de. Så spørsmålet mitt er følgenede: 
Noen som vet hvor lange stengene her er? Og er det standard lengde på teltstenger, slik at jeg enkelt kan skaffe nye? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mathis Schwarz skrev (2 minutter siden):

Har klart å ødelegge teltstengene på mitt Salewa Sierra Leone 2 telt og googlet meg ihjel på hvordan jeg får skaffet nye. 

Mine er helt bøyd, så vanskelig å måle lengden på de. Så spørsmålet mitt er følgenede: 
Noen som vet hvor lange stengene her er? Og er det standard lengde på teltstenger, slik at jeg enkelt kan skaffe nye? 

 

Jeg er litt imponert om du har klart å bøye alle stangseksjonene så mye at du ikke får målt dem i det hele tatt! Har du sjekket om stangseksjonene er like lange? Da kan du telle og gange opp. Og la meg si tydelig; det er ikke standard lengde på teltstenger, heller ikke på endekoppene (de kan være butte eller ha en "knapp" på enden).

Alternativt ville jeg forsøkt (i prioritert rekkefølge)

  1. Kontakte butikken du kjøpte teltet fra for å få bestilt opp et nytt sett
  2. Kontakte Salewa direkte for det samme, evt. bare opplysninger om eksakt lengde: https://www.salewa.com/contact-us
  3. Dersom verken butikk eller Salewa klarer å levere - kjøp nye stenger fra Helsport eller Hilleberg (de pleier å ha DAC-stenger) i en lengde rett over det du trenger, og kapp av det som trengs. Bruk endestykkene fra de eksisterende stengene dine. Husk å kapp av fra riktig side!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar!   Kan si så meget at når en 100kg mann velter over teltet så bøyer de seg nok til at jeg er skeptisk til hvor presist målene blir... 
Å måle hver seksjon er akkurat nå så åpenbart at jeg ikke fatter hvordan jeg ikke tenkte på det. 
 Kontaktet Salewa for en uke siden og venter på svar der.  Igjen, takk! 

Endret av Mathis90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.