Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyngsalpene-sommertur


Bjellesau

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for en fantastisk flott turrapport! Visste ikke at det var mulig å krysse det fjellplatået på den måten med telt. Er vel mest benyttet på ski de områdene der ja.

Jeg plottet den inn på turkartet så kommer den inn i oversikten over dine turrapporter og i turkartet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott turrapport. Får nesten tårer i øynene☺️

Var, med familie og noen gjester fra vestlandet ved Rottenvikvannet forrige onsdag. Fabelaktig dag i godt selskap. Bilde under er tatt fra området der siste teltdag ble tilbragt av trådstarter. Knallgrønt vann, stor vannføring i elvene fra Kjosbreen og Rottenvikbreen. Fastdalstinden, som er et populært skifjell, i bakgrunnen. 

De fleste fra følget tok turen nordover til Lyngseidet der soft- og kulis ventet.

PS; Nesten ingen fluer men noen klegg. Antall og aggressivitet kunne dog ikke måle seg med Blindingene på Senja i helga😓

 

IMG_20200729_140721054_HDR.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom temaet er Lyngsalpene-sommertur drister jeg meg til å nevne dagens tur til Øvrevatnet ved Elvevoll. Selv for en bortskjemt (når det gjelder natur) Lyngs/Tromsøværing var det en vakker og flott opplevelse. Og vi støtte på kun en lokal gruppe med turgåere. 

Nå får den nordnorske sommer ta noe av skylda for opplevelsen; sol, stille, ca 20 grader og kun noen få klegg.

 

Øvrevatnet Elvevoll.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maarten Boonen skrev (5 timer siden):

Tror du at de er mulig i 4 timer å ga fra Fastdalshytta ned til Lyngseidet?

Har ikke gått hele denne traseen selv. Men 4 timer; Da tror jeg jaggu du skal bli svett.

Endret av guffen2015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ca 4 timer fra Fastdalshytta til Rottenvikvannet, og 2 timer videre ned til Lyngseidet. Vi var en familie med telt og store sekker, så jeg tror det skal gå på 4 timer med dagstursekk og bra driv. Merk at det ikke er merket sti, så om du bruker litt tid på å finne egnet sted å krysse bekk/elv og bommer litt på nedstigning til Lyngseidet går tiden raskt..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.