Gå til innhold
  • Bli medlem

Hellstugutindane OG Surtningsue på 3 dager?


hakonseng

Anbefalte innlegg

Hei fjellfolk!

To kamerater og meg selv er i gang med å planlegge årets guttetur i fjellet med avgang tidlig september. Vi er alle fjellvant men uten vanvittig erfaring slik mange her inne besitter.

I fjor traverserte vi svånåtindane i Dovre og fikk med oss snøhetta, året før hadde vi vel 10x 2000m+ topper i rondane og i år har vi lyst til å få med oss surtningsue og hellstugutindane.

MEN - hvordan skal vi best få med oss begge deler og flest mulig topper på en helg? tenker å kjøre opp på torsdag kveld og sove på hytta på beito slik at vi kan begynne tidlig fredag morgen.

1. er det båten til memurubu fra gjendesheim som lønner seg som statrpunkt?

2. bør vi heller gå hellstugutindane først fra spiterstulen?

3. er glitterheim et bedre utgangspunkt?

og videre;

1. bør vi gå frem og tilbake til hellstugu fra samme hytte (spiterstulen), kjøre til neste (gjendesheim/memurubu) og gå frem og tilbake til surtningsue?

2. er det lettere å sette opp camp i memurudalen mellom tindene og gå derfra?

3. TIPS?

 

Takk for alle forslag!

Vh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Ser ut som om vi allerede har endret planen litt. Hva tenker dere om:

Dag 1: Spiterstulen til Gjendebu/Memurubu vi Uradalstraversen (~25km)

Dag 2: Memurubu til toppen av Surtningsue (T/R uten sekk) og videre til glitterheim samme dag (~38km)

Dag 3: Glitterheim til Spiterstulen via Glittertind (~16km)

 

Ca 80km og en hel haug med høydemeter med andre ord..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebb skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at etappe 2 høres krevende ut, men jeg kjenner ikke dere. Har dere mulighet til å overnatte ute dersom været ikke samarbeider?

Jeg er ultraløper de to andre også spreke og aktive karer. 

Har alltid med tørt tøy og space blanket men planla ikke å sove ute nei. Mye oppakning gjør turen tyngre.

Tenker at dersom været ikke er på lag må sove på memurubu etter surtningsue, ta båten til gjendebu og gå til spiterstulen i dalen dagen etter... :)

Noen her som har gått den nevnte "dag 2" etappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.