Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Inreach mini


Imreline

Anbefalte innlegg

Hvordan er garmin inreach mini å bruke? Enkel? Kan man bytte på å bruke den ( feks meg og min mann) når man er på tur eller er den koblet mot en telefon? Jeg vet at man må ha abonnement. Vi er ute etter å kunne gi lyd fra oss når vi er på tur uten dekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg opplever den som veldig enkel i bruk. Velg passande abonnement, last ner kartapp på telefonen og par via bluetooth. Du og din mann kan bytta på å bruka den, men enheten kan kun vera tilkobla ein telefon av gangen. Det er dog ikkje naudsynt å ha den tilkobla telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upplever den også som enkel å bruke, både med og uten telefon parkoblet. Tar förstås en del tid for å knappa in en teksmelding uten telefonen, men det går. Man kan også ha forinstilte meldinger å sende. Den har litt kort batteritid i min mening så jeg har den helst avstängt med sparsommelig tracking og har med en batteribank på turer over to-tre dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Per EricssonHvis du bruker "extended tracking" (utvidet sporing, feilaktig oversatt til ekstern sporing i norsk meny) og velger litt langt sporing intervall (30+ minutter) vil den bruke lite batteri. Sporet sendes da til MapShare-kontoen din der andre kan se hvor du er. Du kan også sende meldinger dit. Mellom sporing punktene vil enheten gå i dvale. Du må passe på å ikke slå av enheten manuelt etter å ha startet sporing. La den slå seg av selv, ellers stopper du sporingen. Slå den på og deretter av når dagens etappe er ferdig. Min varer i hvert fall ei uke på en lading da (kommer an på hvor lenge man bruker den hver dag). Jeg har med en liten batteribank med 4 AA-batterier som kun skal brukes til å lade opp enheten hvis den er tom og jeg trenger å bruke den til SOS eller viktige beskjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack for svar! 

Jag har brukt den ganske mange dager på den måten i forrige sommer men den buggade i ibland (kanske var 15:e dag i snitt) og slo seg ikke på igen. På den måten fick jeg noen stygge hull i min NPL-ruta. Därför har jeg sluttet å bruke den sån og i stedet bruker vanlig 30-min tracking uten loggpunkter. Fick heller aldrig svar på min feilrapportering till Garmin så jeg får vel si meg fornöyd sånn, livet går videre. Nökkeln till lang levelengde på en lading er i alle fall å ikke koble den till telefon og ha lengst mulig mellom trackingpunktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.