Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose dame 158 cm


Anbefalte innlegg

Vi ser etter en litt varmere sovepose til frua. Få soveposer til voksne som er så korte. Ser på Helsport Alta Lady Left til 1900 kr på xxl, ulempen er at den er 175, dermed kanskje litt mye dødrom å varme opp sånn ideelt sett? Noen tips til noen poser med litt kortere lengde og bra varmeegenskaper, men ikke noe svindyre greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marmot har personlengde 168cm på dei fleste damemodellane sine. Eg er 160cm og har det fint i ein slik. Då eg jobba på XXL brukte eg å tilrå Alta i kortversjon til små damer, men eg trur kanskje Marmot er enda betre tilpassa. Skal du ha dun, forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein som heiter Conness, men som eg har oppdaga: alt eg har er jo gammalt, min er frå 2008, trur eg. Det er ein dunpose, då. Trur dei Mountain Hardwear-posene som heiter Lamina har ein pose som er om lag -1 i t-komf, slik som Alta. 

Men for stor pose er håplaust, altså. Lengda er mest eit problem pga vekt (ein kan alltid stappe klede nedi), men når heile posen er for svær blir det alltid meir luft rundt kroppen også. Eg har også ein eldgammal Quechua-pose som eg kjøpte for 249 francs (ja, eg sa han var gammal!), og som har -1 som komfortgrense. Men den posen er kjempeliten, mest litt trang, men eg har sjeldan vore kald i han, og var med på tur denne helga. Veier eit lite tonn, då. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Vi testa Helsport alta pro lady igjen i dag. Personlengde 175 max. Nå med fullt fokus på lengde for å se hvor mye som var overflødig, viste seg...ikke en cm! Forsøkte å strekke ut posen så rett som mulig med frua i, da ble det litt til overs. Men det er jo helt urealistisk, en klarer ikke ligge slik. Så vi gikk for den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.