Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatter for Bergans Breheimen gammel modell


dimex

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en goretex bukse som kan erstatte gode gamle Bergans Breheimen.

Jeg ønsker utenpålommer, lufting og mulighet for å stramme buksa rundt støvlene (ikke med strikk) for å ikke få vann i fjellskoene når jeg vader dypere enn toppen på dem.
Den gamle breheimen-buksa var egentlig optimal for meg, men den eneste liknende modellen jeg finner ser ut til å være Norrøna finnskogen...

Endret av dimex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Breheimen finnes enda både i 2 og 3lags. Om de har endret mye på lommer etc vet jeg ikke. Har selv 3 langs som er  oen år gammel. Den har borrlås nede. Men de strammet godt til og en stropp rundt i tillegg gikk det fint å vade til midt på leggen uten å få vann oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har brukt Norrøna Finnskogen i snart 20 år og det som merkes er at den nye modellen er dårligere stilt enn den gamle. Mer lyd når man går og mindre vanntett enn den forrige var. Problemet med den gamle var at der var det ikke lufting på bena og den var tett så det ble fort klamt men den va til gjengjeld helt tett. Det er ikke den nye. Det er steinbra bukse og den blir hardt brukt til alt men de har tapt seg etter min mening.

15993032341701697078850505328957.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.