Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skogens Stønn skrev (19 minutter siden):

Fint at du vet bedre enn meg hva jeg ønsket.

;-)

Aner ingen ting om deg eller hva motivasjon din er. Men ut fra at du feilinformerte her, nokså påståelig andre gangen, så tillot jeg meg å stile spørsmålet, med et "blink" . At du har vansker med å forstå at jeg forholder meg til det du skriver får så være. Gå nå ut og nyt sola om du kan. Selv har jeg hjemmevakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er for ordens skyld angrerettlovens §25 som gjelder retur ved benyttelse av angrefristen:

§ 25.Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer

Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter § 20 ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til den næringsdrivende dersom den næringsdrivende ikke har tilbudt seg å hente varene.

Forbrukeren skal bare betale de direkte kostnadene ved å returnere varene. Den næringsdrivende skal likevel dekke disse kostnadene hvis denne har påtatt seg å betale disse eller ikke har opplyst forbrukeren om at forbrukeren skal betale returkostnadene.

Den næringsdrivende kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av forbrukerens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon. Dette gjelder bare dersom forbrukeren har mottatt opplysninger om angrerett, jf. § 8 første ledd bokstav h.

Det meste burde vel være klargjort nok i denne tråden til at de fleste vil se forskjell på angrerettloven (som lovfester angreretten), forbrukerkjøpsloven (som blant annet lovfester retten til reklamasjon på varer med feil), "åpent kjøp"-ordninger som Outnorth og mange andre butikker tilbyr, men som ikke er lovregulert på annen måte enn at avtaleloven sier at en gyldig avtale skal holdes, og "fri frakt" ordninger som også Outnorth og en rekke andre butikker har for ordrer av en viss størrelse, men som ikke har noe som helst med retur av varer å gjøre. Også dette er selvsagt en avtale (tilbud fra selger) som skal holdes.

;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
zimwalker skrev (1 minutt siden):

Aner ingen ting om deg eller hva motivasjon din er. Men ut fra at du feilinformerte her, nokså påståelig andre gangen, så tillot jeg meg å stile spørsmålet, med et "blink" . At du har vansker med å forstå at jeg forholder meg til det du skriver får så være. Gå nå ut og nyt sola om du kan. Selv har jeg hjemmevakt.

Jeg så blinket, og jeg tok det på ingen måte fornærmende.

;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av In reach
      Da har æ modifisert Buschbox XL kvistbrenner så Svea123 primus passe nedi. Blir spennende å teste. Bedre vindskydd og større kokeflate.
      Grillrist til kvistbrenneren har æ bestilt.
      Neste blir større kopp til Svea.

Har så vidt testa kombinasjonen, men var vanskelig da justering primus var vanskelig. 
      Tror dette funker gull, alene på tur. 

• Av rayun
      September kan være fin på mine kanter. Ja, som regel er den det og helt i begynnelsen av denne måneden var den fin. Bra vær og moden bær må benyttes. Og bare det at æljlusa ennå ikke jager alt og alle ut av skauen må tas som et godt tegn. En riktig så fin tur ble det og her er kommer en filmsnutt fra turen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.