Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus Svea123


zementh

Anbefalte innlegg

Skogens Stønn skrev (19 minutter siden):

Fint at du vet bedre enn meg hva jeg ønsket.

;-)

Aner ingen ting om deg eller hva motivasjon din er. Men ut fra at du feilinformerte her, nokså påståelig andre gangen, så tillot jeg meg å stile spørsmålet, med et "blink" . At du har vansker med å forstå at jeg forholder meg til det du skriver får så være. Gå nå ut og nyt sola om du kan. Selv har jeg hjemmevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er for ordens skyld angrerettlovens §25 som gjelder retur ved benyttelse av angrefristen:

§ 25.Forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer

Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter § 20 ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til den næringsdrivende dersom den næringsdrivende ikke har tilbudt seg å hente varene.

Forbrukeren skal bare betale de direkte kostnadene ved å returnere varene. Den næringsdrivende skal likevel dekke disse kostnadene hvis denne har påtatt seg å betale disse eller ikke har opplyst forbrukeren om at forbrukeren skal betale returkostnadene.

Den næringsdrivende kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av forbrukerens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon. Dette gjelder bare dersom forbrukeren har mottatt opplysninger om angrerett, jf. § 8 første ledd bokstav h.

Det meste burde vel være klargjort nok i denne tråden til at de fleste vil se forskjell på angrerettloven (som lovfester angreretten), forbrukerkjøpsloven (som blant annet lovfester retten til reklamasjon på varer med feil), "åpent kjøp"-ordninger som Outnorth og mange andre butikker tilbyr, men som ikke er lovregulert på annen måte enn at avtaleloven sier at en gyldig avtale skal holdes, og "fri frakt" ordninger som også Outnorth og en rekke andre butikker har for ordrer av en viss størrelse, men som ikke har noe som helst med retur av varer å gjøre. Også dette er selvsagt en avtale (tilbud fra selger) som skal holdes.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (1 minutt siden):

Aner ingen ting om deg eller hva motivasjon din er. Men ut fra at du feilinformerte her, nokså påståelig andre gangen, så tillot jeg meg å stile spørsmålet, med et "blink" . At du har vansker med å forstå at jeg forholder meg til det du skriver får så være. Gå nå ut og nyt sola om du kan. Selv har jeg hjemmevakt.

Jeg så blinket, og jeg tok det på ingen måte fornærmende.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En liten update på denne saken. Tre dager under en måned etter at brenneren ble sendt inn fikk jeg omsider et svar fra outnorth, som de igjen hadde fått fra importør. «Det går fint å bøye brennerhodet slik at det står rett igjen, den er laget i messing som er mykt.» Jeg valgte å benytte meg av åpent kjøp. Kommer nok heller til å bestille fra en annen forhandler som kan selge en som er ferdig rettet. Det skal også sies at jeg har vært i kontakt med outnorth flere ganger mens jeg har ventet på svar. Siden de hadde flere på lager så syns jeg det var merkelig at de ikke kunne sende meg en ny med en gang, men de insisterte på at så lenge det var reklamasjon så måtte importøren avgjøre det. Jeg sa også at jeg kom uansett til å benytte meg av åpent kjøp hvis importøren mente den var helt i orden, noe jeg nå har gjort. Så om noen vil kjøpe en skjev Svea123, så blir den nok bare lagt på lageret og for salg igjen på outnorth.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.