Gå til innhold
  • Bli medlem

Rab Mythic 200 vs SeaToSummit spark 3 (eller andre tilsvarende)


Kenngu

Anbefalte innlegg

Er på leting etter ny pose, og har nå tenkt å investere litt. Har brukt en Mamut Kompakt mti-3 i mange år nå, og har ikke noe å klage på den enn pakkvolum og litt vekt.

Målet er å skaffe seg en pose under 1kg, men som holder varmen for -2 inkludert lakenpose og ullundertøy. Til en overlevende pris, max 5000kr. 

Lest og sett endel på de to som nevnt på tittelen, Rab Mythic 200 og SeaToSummit Spark 3. Med vekt på bare litt over halvkiloen og varme akkurat der jeg vil ha de, så virker det nesten for godt til å være sant. Er det noen her som har en av de eller bedre begge, som vil dele sin erfaring eller sammenligning?

Også sett litt på Warmpeace sine poser, og vurderes også sterkt.

Åpen for andre merker også, og stor pluss hvis de tilbyr kortere enn 180cm da jeg er veldig kort (164cm kort) Da slipper jeg å varme opp 16 cm med ekstra pose og vekt hehe :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte i vår som to sesongs pose Rab Neutrino 200. Den er for kald for  ditt behov, men hva med Rab Mythic Ultra 360. Fjellsport har denne nå på salg til 3.999.- vekt 606g. Jeg er nok litt frossen av meg så de soveposene du har foreslått hadde blitt for kalde for meg hvis jeg bare skulle ha en sovepose for å dekke tre sesonger. . I tillegg til Neutrino 200 posen har jeg Helsport Rago Superlight som tre sesongs sovepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturene oppgitt iht til test er gjort med ett base lag med klær, så litt avhengig av hvor varm du er blir det kanskje et litt langt strekk for lakenpose å gi grei komfort ned til - 2 celsius? 

Jeg valgte selv mythic 400, comfort temp -1 celsius. Har ikke fått testa den så kaldt enda dessverre. Litt uvant med halv lengde på glidelås kontra min neutrino 800. Pakkpose krever også litt mer brutal stapping, men veldig fornøyd med pakket volum. 

Angående vekt så veier myhtic 400 ca 660 gram. I ettertid har jo myhtic ultra 360 kommet som drar av enda noen gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.