Gå til innhold
  • Bli medlem

Femunden: Gå til fots fra Synnervika til Mugga?


KristinSR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen venner som skal padle over fra Synnervika til Mugga.

Jeg lurer på om det finnes en tursti som man kan gå til fots rett over for å møte de andre på andre siden?

Det ser ut som det er merket opp en rød tursti på kartet i denne artikkelen:

https://ut.no/turforslag/112394/synnervika-til-mugga
 

Hvor langt/lang tid tar denne turen evt og er det greit merket og ok terreng?

Takk for all hjelp:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går en sti der vistnok, har aldri gått den selv. Den går inn bak hyttefeltet. Når en kommer over mot Nordvika er den utydelig noen steder siden den krysser myrterreng og folk velger litt forskjellig rute over. Hvor lang tid det tar kommer an på tempo. Er vel ca 5-5,5km inn til f.eks. Lorthølbua.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stien er ok å følge den, men den er ikke merket på noe vis. Den starter like bortforbi parkeringsplassen i Synnervika. Stien kommer ut av skogen rett ovenfor Nordvika og følger så Femunden mot Lorthølbua. Det er hovedsakelig sør for Lorthølbua stien forsvinner i myrterrenget litt. Ellers er den synlig og grei å følge. Jeg gjorde den turen i 2018.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, borgern og Bjarne:)

Ved nærmere studie av kartet vedlagt ser det ut som om det er to muligheter/ruter over til Lorthølbua og Mugga - en nede fra Synnervika og en fra Langen gjestegård.

Noen anbefalinger i forhold til rute?:) Er det ellers greit med parkering i området?

Rakk for all hjelp:)

4202DE7A-D4BC-4BB5-BCC3-E9479A1E6407.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.