Gå til innhold
  • Bli medlem

4-6 dagers vandre/fisketur i Troms/Finnmark


djing0

Anbefalte innlegg

Hei! 

Som tittelen sier, skal jeg på en 4-6 dagers tur første uka i August. Har base i Tromsø, og er villig til å kjøre opp mot 8-9 timer til evt startpunkt. Må ikke være en rundtur, men om det ikke  er det må det isåfall være greie muligheter å komme seg tilbake til bilen. Jeg har bodd i Nordland siste 7 årene, så jeg har ikke rukket å bli så kjent med turmulighetene her nord. 

Turen er viktigst, men fisket kommer som en veldig god nr 2!

Har selvfølgelig tenkt på Finnmarksvidda, men hvilke ruter har jeg ikke peiling på. Øvre Dividalen har også streifet meg. 

Hvor ville du dratt? Jeg ønsker helst ikke så veldig bratt terreng, da jeg planlegger å ta med en del fiske og fotoutstyr. 

Endret av djing0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indre Troms. Parker bilen øverst i Signaldalen og gå opp til Gappo, da er du på svenskegrensen. Følg stien langs Gappovannet (der er det fin fisk) ned mot Pältsa, og surr litt rundt i grenseområdet noen dager. Noen av vannene ved øvre del av Rostaelva (mot Stor-Rosta) har fisk. Terrenget her er svært lettgått. Du kan også fortsette ned til Skakterdalen og grenseområdet der. Tilbaketuren tar du gjennom Isdalen, en opplevelse i seg selv, og derfra er det strake veien ned til parkeringen i Signaldalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, djing0 said:

 Burde vel holde meg på norsk side i disse tider? 

Hehe, jeg ville ikke brydd meg så hårdt om akkurat det - det er lett å holde en kilometers avstand til andre folk der :-) . Og du behøver ikke følge Kungsleden, tvert i mot vil jeg fraråde det. De røde kryssene på aluminiumsstolper med korte mellomrom ødelegger naturopplevelsen. For meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.