Gå til innhold
  • Bli medlem

Rindal - Trollheimen.


Leif88

Anbefalte innlegg

noen som har vært oppi området rundt Vardfjellet sør from Rindal?

sitter og studerer kartet og ser på noen vann som heter Totjønnin, Langtjønna og gaukholet. finnes det fisk i disse vanna? er det ok område og loffe litt rundt i ei helg?

vi har fra fredag til søndag, så vi kommer ikke til og forflytte oss så veldig mye. evt om noen har noen andre gode tips med utgangspunkt i Rindal og omheng?

 

hvordan er snøforholda og is på vann oppe der nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Leif88 skrev (9 timer siden):

hvordan er snøforholda og is på vann oppe der nå?

Skal gå greit opp til 800m i hvert fall, høyere og på utvalgte steder.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt en noe drøyere gåtur og opplevd Rindals fineste villmarksperle - Bjænnaråa. Dette er ved Storrindvatnet som ligger klemt inn mellom Rindhatten, Trollhetta og Tovdalsberga. 10km å gå fra Resdalsveien, bare 6km om du har mulighet til å sykle innover bomvei. Vel verdt turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i området du snakker om, men kun  om vinteren, fikk noen småfisk på isen. 
Vil tro det står fisk i de fleste vannene der, men om den er bitevillig og stor er en annen sak. 
Når du først er i Rindalsområdet har du jo hele Trollheimen til rådighet da, kan være verd en sjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke matfisk med andre ord? 
ja det frister veldig og gå inn igjennom Trollheimen. Men følget vil finne et sted og campe fredagen og være der til søndag, så det begrenser seg litt.. ja jeg veit... burde sette dem igjen hjemme å dra alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan godt finne matfisk der.  (Hvor stor er en matfisk forresten?)

Det er jeg fine vann over alt da, ta en runde på kartet, og finn noe som er i passe avstand fra bilvei?

Fisk er det i de fleste vann. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignifer skrev (På 23.7.2020 den 16.37):

Joda, kan godt finne matfisk der.  (Hvor stor er en matfisk forresten?)

større enn den gjennomsiktige ørreten jeg har i vannet her jeg bor xD
ja tror kanskje vi legger turen inn i heimen:) eneste bekymringa er snøen, men om det har vært snøfritt en stund så skal det vell gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø er ikke noe stort problem nå, det meste er borte.

Det har vert mye nedbør i det siste, så vær forberedt på store bekker og klissvåte myrer. Myr har vi nok av. 
 

God tur. Kom gjerne med rapport på fiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.