Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose barn 145 cm


toneta

Anbefalte innlegg

Guttungen begynner å synes at ajungilak tundra junior er for kort. Hva kjøper vi til han nå? Har to til etter han så trenger ikke vare til han er voksen. Den han har nå veier 1300 g og er 6.5 liter. 

Han har vært veldig fornøyd med den han har nå. Han er ganske varm av seg. Må tåle 3 sesongs rogalands vær. 

Har ikke noe spesielt budsjett. Men ønsker at den skal tåle å bli behandlet av 11 åringen alene på speider tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes jo dameposer som er beregnet for lengder rundt 170-175. Du kan jo sjekke om det finnes noen i «guttevennlig» farge. Jeg har barn i størrelsen 145- 150 som har slike, men de er jenter, dah .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (5 minutter siden):

Det finnes jo dameposer som er beregnet for lengder rundt 170-175. Du kan jo sjekke om det finnes noen i «guttevennlig» farge. Jeg har barn i størrelsen 145- 150 som har slike, men de er jenter, dah .... 

Noen konkrete forslag. Tror de fleste farger utenom rosa/lilla er godkjent 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif J skrev (12 timer siden):

Helsport Alta Junior Flex er både nøytral i fargen (grønn) og god og varm. Passer for 130-160, men koster litt hvis du ikke finner den på tilbud. 

Jr nr 2 hos oss har denne. Men den blir både litt varm og muligens litt kort for han her. Hadde håpet å finne noe tynnere og litt mindre i volum.  Med liggelengde 170 evt 180. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (8 minutter siden):

Japp! https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/warmpeace-viking-600

Men det koster jo litt for en pose til jr. ... 

Mulig dun er litt optimistisk å sende av gårde med en elleveåring på speidertur også 🤔🤔. Vet at isbjørn lager soveposer på mål, de laget til mine nevøer, de er 170 og funker kjempefint (soveposene er 170 altså). De er dog en del større og tyngre enn warmpeace. 

Endret av Sovjetunionen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to er 11 og 12 år nå, de har hatt WP Viking 600 i ca 3 år nå. Kjøpte til begge så snart eldstemann vokste ut av Alta JR posen sin, Og kjøpte da i 170 cm og 180 cm ut fra antagelse at de havner omtrent der når de er vokst ut. Som 3-sesongs pose så gjør det ikke så mye om den er bittelitt lang i begynnelsen. Begge to  digger disse posene og klart mer fornøyd enn med Alta Jr. Holder de ut ungdomsårene så er de verdt det og de kan finne ut hva de trenger selv. 

De bruker også disse posene på vinteren, da inni en av mine soveposer i et dobbelposesystem.

(Ikke dermed sagt at mitt valg av poser passer for andres behov)

 

EDIT: vi hadde da den versjonen av Alta Jr som ikke er justerbar på lengde. Tror de gikk opp til 150 cm personlengde.

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner nok dine barn best 😊

Guttungen her har vært på tur med denne soveposen uten voksne herfra både med venner og med skolen/klassen. På overnatting med klassen har jeg sendt med et solid liggeunderlag (som også er billigere enn de andre) ut fra forventing om at mange  barn sammen kan herje litt, men ikke bekymra meg for soveposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.