Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternative telt til Marmot Vapor 4?


toroluf

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg har testet Marmot Vapor 4P to netter. Stort sett fornøyd, men synes det er noe å utsette på at det er «perfekt».


Har dere noen bedre alternativer å komme med? 
 

Det jeg har å utsette er:

- Ytterduken går ca 10 cm opp fra bakken (baggasje, sko m.m. bør stå inn fra kanten i forteltet for ikke å bli vått).

- Jeg har den oransje varianten. Synes det blir en tanke lyst når sola er oppe. Vet ikke om det grønne oppleves mørkere, evt. feks. Wiglo?

- Forteltene er temmelig små. Hvis det regner, har det lett for å regne inn i innerteltet når man går inn og ut pga. forteltåpningen er like utenfor innerteltåpningen.

Jeg har Bergans Wiglo 4LT som en av konkurrentene/alternativene. Liker bedre at Wigloen har yttertelt som går helt ned, 3 fortelt (1 stort, 2 omtrent som på Vaporen). Men, Wigloen veier 6,1kg, Vapor veier 4,3kg. 
Teltet skal primært brukes til fjellturer, derfor fint at det ikke er for tungt og stort.

 

Innspill?

Setter pris på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.