Gå til innhold
  • Bli medlem

Brusletto Framtid-Erfaringer?


Aurejeger

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe Brusletto Framtid.

Ser her at den er til salgs med 81% avslag og det er jo tilsynelatende en kjempe deal.

 https://www.brusletto.no/no/kategorier/b-varer

Kniven skal brukes til vanlige leir oppgaver på overnattingsturer og rensing av fisk.

Jeg ser at det står B-Vare. Hva betyr det?

Hva kan jeg risikere å motta?

Kan noen anbefale den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Har nå mottatt begge knivene og det er ikke stort å se på B vare kniven. Anbefaler likevel A vare da slira som kommer med denne er verdt 100 nok mer. Plastslira på B vare kniven var ikke akkurat pen. Likte grepet veldig godt og har bestilt noen ekstra som nok blir julegaver til nieser og nevøer.

Tore

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torese skrev (7 minutter siden):

Har nå mottatt begge knivene og det er ikke stort å se på B vare kniven. Anbefaler likevel A vare da slira som kommer med denne er verdt 100 nok mer. Plastslira på B vare kniven var ikke akkurat pen. Likte grepet veldig godt og har bestilt noen ekstra som nok blir julegaver til nieser og nevøer.

Tore

Takk for hjelpen!

Da blir det en Brusletto Framtid på meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Brusletto Framtid ankommet og jeg må si det er mye kniv for pengene (199kr på tilbud på brusletto sine sider)

Den sitter veldig godt i hånda. Selv med fuktige hender, som man som regel har når man sløyer fisk sitter den som støpt.

Den var relativt sløv når den kom men etter noen runder på brynet og lærstroppen er den nå barberblad skarp. Lett å sette opp.

Ryggen på kniven har en skarp 90 graders vinkel så den er god å bruke tennstål på.

 

20200806_165450.jpg

20200806_165506.jpg

20200806_165515.jpg

20200806_180719.jpg

20200806_180724.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Brusletto Femund, men synes den ble litt i største laget. Har den ikke lenger.

Har ikke prøvd Brusletto Fremtid. Men designet synes litt for voldsomt for meg. Sentrert spiss og serrateringer.....

 

Har sett på Brusletto Falken. Den virker som en veldig god kniv. Men jeg går ikke på jakt da....

Men tror selv at modellen Balder egentlig er dekkende for min bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale Framtid i millenniumserien (nummerert fra 1-2000) er uten serratering. Jeg har nr 1453, den har også "safari" slire, dvs en litt dyp slire uten knapp.

Brusletto solgte noen unummererte uten serratering for en liten stund siden (med knappeslire), da sikret jeg meg en av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.