Gå til innhold
  • Bli medlem

Alaska på tvers - 57 dager i villmarka


Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...

Woooow for en tur.......for en kone du har fått deg!!! For ett eventyr. Sendte en link til en venn av meg som har bodd i Arctic Village og han ble rent rørt da han så igjen A.V. og Guilbeau Pass. Han fortalte om at han var på tur i G.P. med sin daværende kjæreste. Hu kastet sekken sin veggemellom nedover steinrøysa og skreik "jeg er ikke noen faens rein".... Da innså kompisen min at det var ett døfødt forhold. Gla' for at det gikk bedre med dere :-) Også morsomt at dere på slutten takket Evelyn Reitan og Mari Høe-Raitto (to utrolig hyggelige damer) :-)

 

PS: Dere må ikke slutte å legge ut filmer, for dette var bra (hilsen gammel radio og tv fyr)

 

Endret av Peppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Peppy! Gøy at du har bekjentskaper i Alaska, og at du kjenner Evelyn og Mari. To svært hjelpsomme og kunnskapsrike damer 👍🏼

Er heldig med kona, ja ;) Kristina sier sjeldent nei og tar utfordringer få andre ville sagt ja til. Helt topp å kunne dele slike opplevelser sammen. 

Flere filmer kommer nok :) 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei @peik!

Vi svingte innom Tanana, ja, men det var mest i et forsøk å få tak i Metronidazol for å behandle Kristina's "Beaver Fever" (giardiasis). Dessverre var ikke den lille klinikken deres veldig behjelpelig. Tanana var definitivt den mest moderne og utbygde landsbyen vi var innom. I stor kontrast til Arctic Village hvor de i mye større grad var avhengig av jakt og fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evensverdrup skrev (På 15.10.2020 den 15.19):

Hei @peik!

Vi svingte innom Tanana, ja, men det var mest i et forsøk å få tak i Metronidazol for å behandle Kristina's "Beaver Fever" (giardiasis). Dessverre var ikke den lille klinikken deres veldig behjelpelig. Tanana var definitivt den mest moderne og utbygde landsbyen vi var innom. I stor kontrast til Arctic Village hvor de i mye større grad var avhengig av jakt og fiske.

Vi ble advart mot beaver fever da vi var på tur i Alaska. Vi bare blåste av det da, men skjønner det er alvorlig. Problemet i Alaska og USA generelt er at man tutes ørene fulle av at alt er farlig. Til slutt tror man ikke på noenting. Ulv ulv-syndromet ... Kunne gjerne tenkt meg å padle fra Whitehorse og nedover Yukon-elven i kajakk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.