Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold i Skarvheimen


Luftig

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Som det fremgår i andre tråder på forumet, og som jeg nå har opplevd på nært hold, er det uvanlig mye snø der oppe i år. Det går fortsatt mye smeltevann i elver og bekker, noe som gjør utsatte vadesteder til en større utfordring enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
krokavatnet skrev (På 6.8.2020 den 9.02):

Det er generelt mykje snø i fjellet for tida. Eg har vandra i Sogn og på Hardangervidda i sommar og trakka i mykje snø og sett mange islagde vatn. Sist helg gjekk eg til Litlos og det var periodevis meir enn nok snø..... 

Mye snø er bare delvis riktig. Fjellet i vest har bra med snø, i øst er det veldig lite. Skarvheimen har mye snø, Hemsedal lite. Jotunheimen vest har mye, øst veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totto skrev (7 minutter siden):

Mye snø er bare delvis riktig. Fjellet i vest har bra med snø, i øst er det veldig lite. Skarvheimen har mye snø, Hemsedal lite. Jotunheimen vest har mye, øst veldig lite.

Du svarer her på en samtale fra 2020, Totto. Jeg vil nok tro at snøforholdene har endret seg både en og to ganger siden den gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.