Gå til innhold
  • Bli medlem

Kano til 2,5 pers - på takstativ med takboks?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp fått ordnet takstativ (Thule wingbar evo) og har en gammel Thule takboks som jeg skal ha på ferietur med min lille Corolla (4d sedan, 2004). Både ungene og jeg er glade i å dra på tur, og en kano hadde vært veldig gøy. Men - finnes det noe som passer til meg, to barn pluss noe bagasje? Som i tillegg kan festes på noe lurt vis ved siden av takboksen på Corollaen min? 🤔 

Jeg kan for lite om kanoer, men har lest endel her inne før jeg nå endelig meldte meg inn (hei ja! Jeg er ny her 🙋). 

Blir glad for tips og anbefalinger som i tillegg er litt overkommelige mtp pris, vekt (jeg må løfte av og på selv) og sikkert noe annet jeg burde husket på! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til forumet!

Tror du gjør lurt i å måle hvor mye plass det er igjen av bredden på takstativet etter at takboksen er montert. På vår wingbar er det ikke plass til noen kano ved siden av når vi har takboksen på, og den er ikke blant de breieste man får tak i...

Kanskje man kan montere kanoen over takboksen? Kommer an på takboksen, og kommer an på kanoen...

Ville kanskje sett etter en Ally kano . Ulempen er at disse koster litt....

Det finnes jo også oppblåsbare varianter som er mer overkommelig i forhold til pris, men tviler på at de er like gode å reise på tur med som en Ally... Men for å bare komme ut og padle litt med ungene, så kan det jo fungere...

Det går jo også an å undersøke om det er muligheter for å leie kano på stedet dere skal feriere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.