Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangia triangle


Bjellesau

Anbefalte innlegg

SnorreL skrev (4 timer siden):

Slipper dog toll. Det kun er moms på Triangelet + et fortollingsgebyr. 

Trangia trekker vel fra svensk moms ved salg til Norge, så i realiteten blir det da prisen + frakt + et fortollingsgebyr (kr 144 sist jeg sjekket). Vil man spare de kronene er det bare å smøre seg med enda litt mer tålmodighet - til varen dukker opp i norske hyller igjen :)

PS: Trangia burde gi et stipend til Erik Normark! ;-)

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SnorreL skrev (21 timer siden):

Kjøpte den sjæl kun på grunn av Erik Normarks inflytelse for et par år siden. 😊

Kjøpt nok min før jeg oppdaget Erik Normark på Youtube, men ikke vanskelig å innrømme at han nok er skyld i den har blitt tatt i bruk litt oftere de senere år. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått seg en liten makeover ser jeg.

https://trangia.se/en/shop/trangia-triangle/

"What’s new for version 2022:

On the windsheilds, the plates:
• The edges of the plates are graded in a tumbling machine. As a result, the shiny surface becomes duller than before.
• The shape is the same otherwise, so the old rings will still fit against the new plates and vice versa.

On the ring:
• The ring has been redesigned to provide a more stable attachment to the windsheilds
• It can also be placed flat in the small Mess tin so you can pack the spirit burner at the same time.
• The rings are polished to remove black marks after welding

Moreover, assembly and disassembly is a little different. Watch the video"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk levert på døra i dag med DHL.                                Fraktbrevet er merket med et tydelig klistremerke:       Record of importer                TRIANGIA NO.                 MVA nr ... ... ...

I verste fall så dukker det opp et krav om fortollingsgebyr til uka. Jeg gir tilbakemelding.  Bestilte 4 stk så da ble det iallefall fraktfritt. :)

Knut

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut R skrev (4 timer siden):

Bestilte 4 stk så da ble det iallefall fraktfritt. :)

4 stk? Planlegger du 4-retters middag til fjells, eller spekulerer du i at de snart går tom igjen? 😃
(eller kan det være at du også handlet for andre?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har i det siste tatt i bruk en liten kvistbrenner fra Aliexpress som en fattigmanns-Triangel - eller Rektangel, da - sammen med spritbrenner. Fungerer bra, får passe høyde når jeg legger lokket fra brenneren under som sokkel. Har ikke vintertilsatsen, men vil tro den også ville gitt fin høyde.

Har ikke prøvd med ølboksbrenneren min ennå, men det burde være en enkel sak å lage en vintertilsats-aktig innretning for å få riktig høyde. Har akkurat vært ute med pant, så da må jeg nok dessverre tømme en ny boks for å få råmateriale :D

image.thumb.png.8beb4883cd26238df123de1d9a877b70.png

image.thumb.png.2cda191abdfe33edd76c0a956b1f8419.png

Endret av Blindgjenger
Tyrkkfeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut R skrev (På 16.5.2022 den 17.00):

4 stk levert på døra i dag med DHL.                                Fraktbrevet er merket med et tydelig klistremerke:       Record of importer                TRIANGIA NO.                 MVA nr ... ... ...

I verste fall så dukker det opp et krav om fortollingsgebyr til uka. Jeg gir tilbakemelding.  Bestilte 4 stk så da ble det iallefall fraktfritt. :)

Knut

 

 

 

 

 

 

Ikke dukket opp noe fortollingsgebyr fra DHL

Det ble betalt norsk mva via TRIANGIA.se

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • Kjell Iver endret tittelen til Trangia triangle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.