Gå til innhold
  • Bli medlem

Romslig og god 3-sesongs sovepose


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg driver å skal finne OK 3-sesongs sovepose til typen som ikke har sovepose. Jeg har en 3-sesongs dunsovepose til meg selv og en diiger tung Helsport Austfjorden. Sistnevnte kan kjæresten min få låne, men den tar jo opp hele sekken nesten. Så, spørsmålet er hvilken sovepose vil være en OK start for en som ikke eier sovepose? Tenker å sove i marka, men også kjekt å kunne sove i fjellet. Trenger litt bredde over skulderpartiet. Vi tenker å flytte til vestlandet så prismessig og mtp. fukt tenker jeg mest på syntetisk. Han er rundt 180 cm

Har sett på Helsport Alta Long eller extra long og Mammut perform fiber bag (-1/-7). Begge disse fås for rundt 2000 kr. Eller er Mammut nordic oti 3-sesong på magasinet grei nok? Eller er det andre forslag? Han lå med en sommersovepose nå på telttur og den var sånn akkurat med tanke på temperatur på morgenkvisten.
 

Har ikke så mye erfaring selv, men jeg elsker dunsoveposen min da så vanskelig å skulle velge noe annet, men den kostet skjorta..

BD153878-E10A-496C-862B-EF6C28BA837D.jpeg

C4875776-37E9-484A-BBBA-4AE120323E8C.jpeg

4D6D9257-948D-440A-939C-30C7A76102F2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange mange kalde netter fra liten gutt i speideren, til forsvaret, frem til nå nylig i syntetisk pose.

Føler meg nesten litt lurt etter å ha kjøpt dunpose (alltid trodd dun bare var marginalt bedre en syntetisk). 

Gikk for Helsport Rago Down Winter long etter anbefalinger fra en venn, den romslig nok til en røslig kar og jeg kan anbefale den på det varmeste.

Jeg har virkelig funnet gleden i å sove ute igjen. Den koster litt mer en modellene du viser. 

Men hvis du blir støttemeldem på forumet får du 20% rabatt på fjellsport og da er du bare et drøyt laken over modellene du ser på.

https://www.fjellsport.no/helsport-rago-down-winter-blue-long.html?q=rago down

God tur :)

Endret av Limux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limux skrev (13 timer siden):

Jeg har mange mange kalde netter fra liten gutt i speideren, til forsvaret, frem til nå nylig i syntetisk pose.

Føler meg nesten litt lurt etter å ha kjøpt dunpose (alltid trodd dun bare var marginalt bedre en syntetisk). 

Gikk for Helsport Rago Down Winter long etter anbefalinger fra en venn, den romslig nok til en røslig kar og jeg kan anbefale den på det varmeste.

Jeg har virkelig funnet gleden i å sove ute igjen. Den koster litt mer en modellene du viser. 

Men hvis du blir støttemeldem på forumet får du 20% rabatt på fjellsport og da er du bare et drøyt laken over modellene du ser på.

https://www.fjellsport.no/helsport-rago-down-winter-blue-long.html?q=rago down

God tur :)

Så kjekt! Vipper mot å gå for dun, men blir igjen usikker med tanke på fukt. Hvordan opplever du det med tanke på fukt og isolasjon? Vi skal jo sikkert ikke på lange turer. Sikkert maks 2-3 dager kanskje☺️ Men så er det jo en del regn på Vestlandet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.