Gå til innhold
  • Bli medlem

Ferskis vil på telttur i Trondheim


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig bestemt meg for å utforske litt mer av Trondheim enn bare asfaltjungelen, og leter etter en fin plass å sette opp telt. Jeg er helt fersk i tur- og telt-gamet, og tror jeg trenger litt hjelp.

Jeg teltet ved Theisendammen for et par uker siden, og det var fint men litt mye ungdom som støyet om kvelden/natten. Det var riktignok natt til søndag, og ikke midt i uka som er planen nå.

I dag har jeg gått til Baklidammen via Theisendammen for å sjekke ut mulige plasser, men er bekymret for om det kommer til å være mye folk der også.

Er det noen som har gode tips til steder man kan slå opp telt, uten å måtte gå alt for langt? Jeg har ikke bil, så det er også en fordel om det er greit å komme seg dit med kollektivtransport. Gjerne ved et vann, men det er ikke et must :) forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo lenger unna bilveg, jo mindre folk er det i Bymarka...

* Herbernsdammen - Ta bussen til Trolla og gå derfra. Halvannen time å gå sånn ca

* Kvistingen - Buss til Skstua som går en gang eller to i døgnet, eller ta trikken til Lian, blir litt lengre å gå da. En dryg time fra Skistua, må sikkert plusse på halvannen time fra Lian

* Lauglovatnet - Buss til Ringvål/Skogly og rusle et par hundre meter. Tror det er skiltet Sanatoriestien på stien som går ut på odden på sørøstsiden. Såppass nære veg at man blir vel ikke alene her heller i helgene

* Bjørktjønna - Også buss til Ringvål/Skogly, evt til Granåsen. time-halvannen å gå fra Skogly hvis man går rett på over myrene fra Vellikvatnet, dvs bort fra skikkelig sti. Det er litt myrete rundt Bjørktjønna, men man finner teltplass oppe på den lille hyden på nordvestsiden, ovenfor Bjørkhylla (liten rasteplass, kan googles for bilder). Anbefaler støvler eller noe annet gøy som trives i myr. Man kan forresten sykle hit, går grusveg via Vådan/Våddan, da blir det bare 200 meter å gå på ikke fullt så myrete sti. Passerer en Skjellbreia, så kan en jo alltids se innom på sørvestsiden om en finner en teltplass som frister, det er litt for nære traffikert sti for min del.

God tur!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonsvannsmarka har en jo en del fine steder, og det er ikke så mye folk der. Google Kuset, og du vil finne en del mindre vann rundt om i Malvikmarka. I tillegg har du jo selve Jonsvatnet. Det er ikke langt å gå fra Kuset til for eksempel Vasselttjønna.  Mellom Kuset og Malvik er det også en del vann. Ved noen av dem er det tilrettelagt for grilling / camping. Skulle du ønske å campe oppe i ett av Trondheims "høyfjell " - så  er Jervfjellet / Trulsen et alternativ

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.