Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjulte perler på Hardangervidda?


RHK

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har planer om å ta med ei lite turvant dame på en to-tredagers telttur nå snart, og ønsker turtips. Jeg går selv mest toppturer, men denne gangen er det ikke snakk om det. Jeg har aldri vært på Hardangervidda før, og lurer på om det er noen skjulte perler å oppleve der? Gjerne noen fossefall eller skjulte vann hvor det er mulig å telte og ta et bad? Noen som har andre forslag til steder som bare MÅ oppleves der? Jeg er ikke låst til Hardangervidda, og kan også få andre forslag til steder med ikke for mange høydemeter. Om turen er en "trekant-rute" er det fint, men også kortere turer. Poenget er å gi henne en fin opplevelse uten for mye slit, og ikke å komme høyest eller lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier ikke noe om hvilken side du kommer fra. Har nok noe å si for tipsene. Har du bil, eller er det kollektivt som er utgangspunktet?

Hardangervidda er lettgått, og det er fin undergrunn å gå på. Jeg vil egentlig anbefale å ikke gå på stiene. Begrensningene på Hardangervidda er kryssing av større elver. Det må ofte skje på de utlagte broene.

Den absolutt fineste delen av Vidda er sør for Kvenna. Der er det ikke ei DnT-hytte og veldig lite folk. 

Ellers er det jo alltid fint å gå rundt Hardangerjøkulen. Det er litt råere og villere (og kaldere badevann).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.