Gå til innhold
  • Bli medlem

Reinheimen snøforhold?


Leif88

Anbefalte innlegg

hei! noen som har vært oppe i reinheimen nordlige deler nå i det aller siste og vet hvordan det ser ut med snømengde? forsvinner vell vanligvis seint der oppe, og i år så kom det nysnø leeenge.

eller om noen kjenner noen som har vært der :)
har planer om en tur igjennom langfjelldalen og prøve et par vann inni der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser kanskje ut til at denne turen utgår pga snø og is. 

da må en finne et raske alternativ. så skyt gjerne inn noen gode forslag om fiske litt avsidesliggende. i og omkring romsdalen, om noen har gode forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på Litlelangdalen i slutten av JUNI et år, det var en heller dårlig idé, som ble enda dårligere når tåka kom 😅

Kanskje ikke veldig avsidesliggende, men er mulig å få fin og stor fisk i Nørdre Botnvatn. Ca 45 min å gå forbi Pyttbua til  vestenden av vannet, men du er kanskje kjent i området fra før. Stien som går i den retningen fra hytta er vel ikke den mest brukte, og det er mulig å slå opp teltet et stykke fra stien også. Stort vann, så det kan være frustrerende å se den skikkelige storfisken vake utenfor rekkevidde, men går fin fisk inntil land og elv- og bekkeosene på kvelden. Aldri fått fisk under 500 g der, men den er ikke alltid like bitevillig.  Er fisket vanskelig og dere trenger matfisk så er min erfaring at dere omtrent kan gå å plukke småfisk i det lille vannet som ligger hakket nærmere Pyttbua. De andre vanna i området har jeg ikke fiska i.

Skal selv til Fitvatnet, Kollhøvatnet og en del andre småvann rundt der i den sørlige delen av fjellet om en uke eller to. Der er det i alle fall ikke mye folk, men som det ofte er på høyfjellet er man langt i fra garantert et eneste napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja av og til så gir natuen sikkerlig fingern til en :D

ikke så veldig kjent oppi der enda, engetlig skammelig, med tanke på hvor nærme jeg er dette området. men det er mange steder som skal utforskes :D

 

den veien som går helt opp til Ulvådalsvatnet, er den åpen og kjørbar helt opp?
du tror ikke det er like mye snø der da som litt lengre nord?

 

ikke noen som forresten kjenner til Ryssdalen og kjenner til om det er noe som biter oppi Ryssdalsvatna? ikke langt unna Øksendalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif88 skrev (6 minutter siden):

ja av og til så gir natuen sikkerlig fingern til en :D

ikke så veldig kjent oppi der enda, engetlig skammelig, med tanke på hvor nærme jeg er dette området. men det er mange steder som skal utforskes :D

 

den veien som går helt opp til Ulvådalsvatnet, er den åpen og kjørbar helt opp?
du tror ikke det er like mye snø der da som litt lengre nord?

 

ikke noen som forresten kjenner til Ryssdalen og kjenner til om det er noe som biter oppi Ryssdalsvatna? ikke langt unna Øksendalen

Du må nok parkere på Tunga. Følger grusvei noen hundre meter et stykke derfra før det tar av en sti mot Pyttbua på venstre side. Går man sakte så bruker man i underkant av 4 timer derfra opp til Pyttbua, stort sett flatt eller svak stigning. Veldig fint langs elva oppover dalen. I følge føremeldingen til DNT Sunnmøre så er det fint og bart langs stiene oppover der. Det er ikke like trange daler, så sola får bedre tak. Tar du kontakt med de på Facebookchatten deres så har de helt sikkert rykende ferske oppdateringer på isforholdene på diverse vann også, de pleier å være flinke å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var Tunga jeg egentlig tenkte. 
supert! Skal høre med de og hva de vet👍 

Skal være overkommelig gange det. Har med et par gutter som ikke går så mye i fjellet, så greit og ikke skremme det helt :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra Reinheimen på tirsdag. Vi campet ved Øvstestølen, greie forhold der. Mandag gikk vi opp til Slufsekoppen, der det var store mengder snø og vannet er fremdeles islagt. 

Tok en liten tur inn Langfjelldalen, der var deler av stien dekt av snø og det var generelt ganske vått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ut i fra å se på kartet så er det vel større sjanse for at det er isfritt på Kulevatnet enn Slufsekoppen i alle fall. Siden fjella i sør og vest som dekker for sola ikke ligger like nærme. Er jo litt fjell rundt der også, så vanskelig å si.

Snakka med noe som hadde vært på Puttegga for litt over en uke siden, og de fortalte at på Nørdre Botnvatn var det fremdeles is igjen på vannet, men det var en del åpent og mye isflak. Ikke helt ideelt noen steder altså..

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.