Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslomarka med kjæresten? tips


velpre

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Håper på å få noen gode tips i forhold til det jeg lurer på. Har brukt flere timer på å finne god sted for telttur med kjæresten, men blir ikke sikker på hva jeg skal velge. Har veldig lite erfaring med overnattingsturer og dette blir min første tur hvor jeg skal fikse det meste da dama har enda mindre erfaring enn meg. 

Prøver å finne ett bra sted for telt og overnatting og har ikke så mange krav. Viktigste er at det skal være ett sted hvor det ikke er mange folk eller i hvertfall ett sted hvor sjansen for masse folk er liten. Skjønner at det ikke er mulig å vite det på forhånd og i hvertfall siden det skal være i helgen og nå på sommeren når mange er hjemme i Oslo. 

skriver noen stikkord så det blir lettere å gi tips i forhold til det vi tenkte:

*sted i oslomarka for å telte (Nordmarka, Østmarka, Vestmarka ingen preferanser på det)
*lite folk
* Helst en topp, eller ved vann
*Skal ta kollektiv til nærmeste punkt, og ser for oss å gå fra 2-5km ikke så mye mer. (1-2-3 timers tur noe sånt...) gidder bare ikke å gå så veeeldig langt da vi ikke er så erfarene..
 

Har sett forslag som: Fagervann, Øyungen, Rottungen, Gaupekollen, Skaugumsåsen, Kikut. Men føler at dette er ganske travle steder hvor mange drar og sjansen for å være blandt mange folk er stor. Derfor lurer jeg på om det er noen andre forslag. 

Hvor hadde dere dratt på telttur med kjæresten for at sjansen for å være blandt massefolk er minimalt?

Takk på forhånd for alle tips.

p.s vi drar nå på lørdag
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal ta kollektivt og ikke gå mer enn et par km (på merket sti antar jeg mtp erfaringsnivå) så blir det veldig vanskelig, jeg vil nesten påstå umulig, å finne et sted med lite folk slik situasjonen er nå. Det er vanskelig selv på en normal sommer. Med mindre det er dårlig vær, da. 
 

Det beste tipset jeg kan gi deg er å være tidlig ute så du kan velge den beste teltplassen. Det er mange vann hvor det er litt avstand mellom teltplassene, og da begrenser det seg litt selv hvor tett dere får folk innpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trout skrev (3 timer siden):

Hvis du skal ta kollektivt og ikke gå mer enn et par km (på merket sti antar jeg mtp erfaringsnivå) så blir det veldig vanskelig, jeg vil nesten påstå umulig, å finne et sted med lite folk slik situasjonen er nå. Det er vanskelig selv på en normal sommer. Med mindre det er dårlig vær, da. 
 

Det beste tipset jeg kan gi deg er å være tidlig ute så du kan velge den beste teltplassen. Det er mange vann hvor det er litt avstand mellom teltplassene, og da begrenser det seg litt selv hvor tett dere får folk innpå. 


Takk for svar Trout. Det var den følelsen jeg også fikk. 
Kommer du kanskje på noen steder hvor man kan gå hvis det er litt lengere tur? 
eller hvis det er blanding av markerte og umarkerte stier?

Sleng gjerne noen navn du vet om så skal jeg se hva jeg kan finne om det. 

Takk for tips om å gå tidlig det har jeg også tenkt må være smart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (1 time siden):

Toget til Hakadal og gå opp til Elvann/Langvann/Trehjørningen. Mindre folk enn nærmere byen i alle fall. 

Dere får håpe på dårlig vær. Da er det så godt som tomt i Marka... 

Takk for svar. Skal sjekke det ut :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Campsiten ved Elvann/Langvann er nydelig, men høyst sannsynlig mye folk....

Jeg hadde heller syklet til Katnosdammen og teltet ute på odden der.

Eller Mantjern, nydelig. Eller nord ved Store Daltjuven, godt utgangspunkt fra Stryken stasjon, husk få stoppetider for toget. Det beste er følge vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.