Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei, jeg vil prøve å gå til Galdhøpiggen, spørsmål angående bilvei


Feiten

Anbefalte innlegg

Jeg vil ta meg en tur til Galdhøpiggen neste uke men lurer litt på om kroppen er klar for det enda eller ikke, men er ingen skam å snuom det ikke går 🙂 jeg lurer også på hvordan det er å kjøre bil til spiterstulen og hvor jeg evnt betaler vegavgift og evnt parkeringsavgift og hva dette koster? 

Jeg kunne også tenkt meg å kjøre opp til juvasshytta når jeg først er i området men skal ikke gå til Galdhøpiggen derfra, det skal jeg evnt fra spiterstulen. Men kan jeg kjøre dit og bli der i et par dager og gå rundt i området der på tur og sove i bilen, en Volkswagen transporter, hva vil det koste å stå parkert et par tre dager der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke prisene for de to veiene, Spiterstulen og Juvasshytta, Men Juvasshytta er "stein dyr" (betaler ved bom) sammenlignet med Spiterstulen. Flott tur da!

Du parkerer og betaler på Spiterstulen, og betaler dem når du er der. Hyggelige folk og skikkelig retro følelse. Akritektur og interiør fra 70-80 tallet. Litt leirskole-aktig.

Gjorde samme tur selv for noen år siden. Er du heldig med været er det en fantastisk tur opp fjellet. Selv om det er mer eller mindre rett opp føltes turen langt lettere enn mange andre, feks Vassdalseggi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.