Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage Footprint selv? (til Marmot Vapor 4P)?


toroluf

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jeg har nylig kjøpt Marmot Vapor 4P. Har kun brukt det en natt med mine barn på 5 og 7 år. Bra førsteinntrykk!

Ang. Footprint:

Er det Ok å lage Footprint av en tykk presenning? Hvis man da selvsagt lager fester/Maljer også? 
Siden ytterduken Til Vapor går noen cm opp fra bakken, er det vel gjerne lurt å la footprinten stoppe ca 1» (2,5cm) innenfor veggen/kanten på bunnen, slik at det ikke legger seg vann mellom presenningen og bunnduken?
Noen som har lagd Footprint selv? Erfaringer å dele?
 

Jeg har foreløpig ikke kommet over noen norske nettsteder/butikker som selger et som passer til Vapor 4P. Noen som vet om noen som selger?

Det finnes noen utenlandske nettsteder som selger, det heter Marmot Tungsten 4P Footprint, det skal også passe til Vapor 4P. Inkl. frakt blir totalen 103$. Det kommer gjerne toll på noen hundrelapper i tillegg? 300kr? Plutselig kommer Fotoprinten på Ca 1300kr. Synes det blir dyrt når teltet kostet meg 3700kr...

Takker for tips:)

Mvh. toroluf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får tynn presenning på Monter, 60g/m2 tror jeg, til en billig penge. Bruker den i 2x1,7 under tremanns teltet mitt og har ikke giddet å modde den noe. Bare ruller den ut før jeg slår opp teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips!

»Man taver det man haver!» Den første presenningen jeg fant frem som jeg hadde liggende, passet nesten perfekt. Den skulle vel optimalt sett vært ca 5 cm lengre på to av sidene, men bedre enn ingen Footprint. Ang. feste av Footprinten, så merket jeg at den har flyttet seg noen få cm ila. kvelden pga. noen aktive barn som har lekt seg i teltet før leggetid. Jeg kommer til å feste den med strikk og plugger:)

080C20F5-146B-4584-9A27-DB5961CBF318.jpeg

0C743D9E-6AA1-4571-832B-3F871592E0FC.jpeg

E3F92FCE-FEB2-44B4-91D9-69BF930AAC57.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg kjøpte et Marmot Vapor 4p i 2020 og prøvde å finne et footprint uten hell. Tok kontakt igjen med produsenten og fikk nå tilbakemelding om at Tungsten 4p passer, akkurat slik du sier. Veldig vanskelig å finne, men til slutt fant jeg det her https://www.outdoorexperten.no/p-38460-marmot-tungsten-4p-footprint.aspx for ca 400 NOK. Dessverre ikke tilgjengelig før i september tidligst. Har også vurdert å lage eget, så takk for info og erfaringer. :)

Mvh Oskar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overkommelig pris på Tungsten footprinten (FP) -(den tar nok mindre plass enn den stive presenningen jeg lagde av). Tanken min med FP er å unngå hull, samt forhindre/forsinke at vann trekker gjennom bunnen hvis det skulle være regn/vått underlag. Teltbunnen skal vel tåle mye vann, men en presenning gjør den vel ikke mindre vanntett😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.