Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips Lakselv


Dakota558

Anbefalte innlegg

Første innlegg her...

Vurderer en fottur i begynnelsen av august, og tenkte å ta utgangspunktet i Lakselv (reiser dit med fly). Planen er en tur på 3-4 dager og jeg vil ha med telt. Noen som har vært i området og kan anbefale plasser å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har boddi Porsanger, samt hadde militærtjeneste der. Faktisk flyttet jeg dit etter militærtjenesten rett og slett på grunn av naturen der.....så gled deg. Nå vet jeg ikke hvor mye forflyttning og distanser u ser for deg så jeg bare kaster ut. Stabbursdalen er flott med verdens nordligste furuskog om jeg ikke husker feil. Det er en flott tur å gå fra Skoganvarre og enten over i mot nettopp Stabbursdalen eller innover i mot Mollisjokk. Jeg kan også varmt anbefalle å gå hele strekket Skoganvarre til Alta. Ett annen område jeg har kjørt mye hund, men også gått om sommeren er Billefjord opp til Skaidivann og så surre rundt mellom flere gode fiskevann i området, gjerne bruke hele området over i mot Sennalandet. 

Dette ble veldig generellt, men bare å spørre om du lurer på noe. Det blir helt sikkert en fin tur uansett hvilken himmelrettning du drar ut i fra Lakselv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Peppy.

Jeg har også noen spørsmål ang dette området som jeg håper du kan svare meg på.

Jeg planlegger en 14 dagers tur i området i september. Tenker å fly til Lakselv eller Alta for så å gå til Alta eller Lakselv. Evt tur/retur avhengig av avstandene.
Jeg er veldig usikker på avstandene i området og ønsker at turen skal ligge på det nivået at jeg ikke absolutt MÅ gå langt hver dag for å nå frem til målet i tide. En halv dag ved et godt fiskevann ønsker jeg å ha muligheten til en gang i blant.
Så derfor er spørsmålet om Lakselv (fra nasjonalparksenteret) gjennom Stabbursdalen til Alta er en fin tur på 14 dager eller er den strekningen unnagjort på 3-4 dager?

Har du andre forslag til turer fra "flyplass" til "flyplass" på finnmarksvidda som du kan anbefale? Gjerne med mulighet å sove over på en hytte eller to iløpet av turen.

Håper å høre fra deg.

Mvh
Hans-Rasmus Breistein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.