Gå til innhold
  • Bli medlem

Reprasjon av oppblåsbart liggeunderlag


Bobe

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid prøvd å finne et lite hull i underlaget mitt, exped7 downmat, uten hell. Men underlaget var ubrukelig det grunnet hullet. Prøvde i badekar og med zalospray å ikke f. 

Til slutt bråste jeg opp underlaget med en 12 v pumpe, så hardt at det lille hullet ble et veldig mye større hull som gjekk Ann å finne, var forøvrig i overgangen til ventilen, tetta så dette med uv wader reper glue, og vipps var underlaget friskmeldt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der har jeg også slitt med. Jeg har ett therm a rest liggeunderlag som lekker. Jeg finner ikke lekkasjen , men om morgenen er det alltid slakt og pløsete. Har hatt det i badekaret akkurat som deg , men klarer bare ikke å finne en lekkasje. Endte opp med å kjøpe nytt. Det var en god ide det med 12 volts kompressoren . Jeg har en i el-bilen. Det skal jeg prøve. Må bare få til en overgang til liggeunderlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det selve ventilen noen underlag har ventilen på en plass hvor det er krumming på underlaget når det er pumpet hard. Dette gjør at ventilen vrir seg bittelott og kan slippe luft. 

 

Jeg har et underlag der "lokket til påfyllingsluka" trenger å smøres innimellom for å holde tett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robinson skrev (8 timer siden):

Det der har jeg også slitt med. Jeg har ett therm a rest liggeunderlag som lekker. Jeg finner ikke lekkasjen , men om morgenen er det alltid slakt og pløsete. Har hatt det i badekaret akkurat som deg , men klarer bare ikke å finne en lekkasje. Endte opp med å kjøpe nytt. Det var en god ide det med 12 volts kompressoren . Jeg har en i el-bilen. Det skal jeg prøve. Må bare få til en overgang til liggeunderlaget.

Under badekaret fungerer ikke på microhull, da er det kun såpevann som fungerer. 

Men jeg har ett underlag som er såpass tett at det kan ligge oppblåst i ukesvis med 20 kilo oppå, uten å miste luft. Men en natt med 70 kilo gjør det slapt om morgenen. Veldig irriterende.

Espen Ørud skrev (5 timer siden):

Noen ganger er det selve ventilen noen underlag har ventilen på en plass hvor det er krumming på underlaget når det er pumpet hard. Dette gjør at ventilen vrir seg bittelott og kan slippe luft. 

 

Jeg har et underlag der "lokket til påfyllingsluka" trenger å smøres innimellom for å holde tett.. 

Underlaget mitt som lekker er Synmat UL 7, mens synmat 3D er helt tett, og har ventilen på en flate. Godt poeng, har ikke tenkt på det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.