Jump to content

Recommended Posts

Jeg skal en tur til Nord-Norge med ally kano, og lurer på om det er noen her som har tips til hvordan den pakkes for en flytur.

Per nå, har jeg lagt stengene inni duken og bunnen og rullet dette sammen til en pølse, og lagt resten nedi pakkposen rundt denne pølsa.

Er dog bekymret for at spantene blir ødelagt av behandlinga de får av en flytur.

Noen som har tips?

jeg har den bæresekken/oppbevaringssekken til bergans som jeg har min ally i. jeg hadde ikke vært veldig bekymret med å sende den i den. men ring flyselskapet du skal fly med, forklar bekymringene så får du vite hvordan du bør gjøre det :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Blouberg
      Hei, vi har lyst på å ta en tur med Allyen til helga. Noen som har padlet Avalsjøen - Leirsjøen? Har bare vært og gått litt rundt Leirsjøen så er ikke særlig kjent. Går det å padle mellom sjøene der oppe?
      Blir første tur med valp så er greit med små vann og korte turer.
      /frode
    • By VirreVoon
      Hei! Jeg har nettopp fått ordnet takstativ (Thule wingbar evo) og har en gammel Thule takboks som jeg skal ha på ferietur med min lille Corolla (4d sedan, 2004). Både ungene og jeg er glade i å dra på tur, og en kano hadde vært veldig gøy. Men - finnes det noe som passer til meg, to barn pluss noe bagasje? Som i tillegg kan festes på noe lurt vis ved siden av takboksen på Corollaen min? 🤔 
      Jeg kan for lite om kanoer, men har lest endel her inne før jeg nå endelig meldte meg inn (hei ja! Jeg er ny her 🙋). 
      Blir glad for tips og anbefalinger som i tillegg er litt overkommelige mtp pris, vekt (jeg må løfte av og på selv) og sikkert noe annet jeg burde husket på! 

• By zlelo
      Hei kjære naboer, jeg håper det er noen som kan gi oss noen gode råd. Vi er to danske erfarne naturfolk som planlegger en fisketur i midten av august til Lomsdalvisten nasjonalpark. Vi ønsker å reise via vår Ally kano og leter derfor etter et godt utgangspunkt med parkering der vi kan komme gennem flot natur til noen gode fluefiskevann via vannveien. Vi tilbringer natten i hengekøyer, så vi slipper å bruke ly / hytte. Reisen vår forventes å vare i 5-6 dager. På forhånd takk og de beste naturhilsener
    • By RazAquato
      Har nettopp kjøpt meg en 17' Ally. 
      Jeg har tenkt å henge den i garasjen mellom turer i ett standard kayak hoist system (ref bilde for eksempel) 
      Mitt spørsmål blir da om det lønner seg å henge den med stropper rundt skroget, eller om jeg bare kan henge den etter "bærehåndtakene" (de ytterste tverrgående stagene)? 
      Om jeg henger etter stagene, Vil kanoen da kunne slå seg over tid (eksempelvis om den henger en hel vinter) ?
      Dersom dere anbefaler stropper rundt skroget, hva er i så fall anbefalt avstand mellom stroppene? 2-3meter?
      Kan forøvrig også nevne at garasjen er oppvarmet, så blir ikke kuldegrader i den på vinterstid

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy