Gå til innhold
  • Bli medlem

Parkering Fauske med kajakk


virrma

Anbefalte innlegg

Vi skal på kajakk og fjelltur denne sommeren også. Padlingen blir sannsynligvis nord på Helgeland, og deretter har vi tenkt  å gå fra Sulis til Rago og videre ned til Sørfjord. Da blir logistikken enkel, buss fra Fauske til Charlotte og buss fra Sørfjord og tilbake til Fauske. Utfordringen er hvor jeg kan la bilen stå i to uker med kajakkene på taket, uten å bekymre meg for mye for at kajakkene er borte når jeg kommer tilbake. Er det noen som er kjent og har forslag?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt bilen stående 4 uker på togstasjonen på Fauske uten problem, men siden du har kajakkene på taket kan det kanskje være en ekstra utfordring.

Ble ikke helt klok på stedsnavnet Charlotte, men det er kanskje noen du kjenner? Personlig ville jeg kanskje valgt oppstartssted Ny-Sulitjelma fjellstue, Da kan bilen stå trygt der oppe mens dere er på tur. Når du kommer tilbake tar du bussen til Sulis fra Fauske (eller taxi helt opp) og går opp den drøye bakken til stua og henter bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kjell Iver. Det er helt riktig kajakkene som gjør meg usikker, jeg hadde ellers ikke hatt noen motforestillinger mot å la min bilen min fra 2007 stå parkert hvor som helst i et par uker. 

Ser at autokorrekt gjorde det litt ekstra vanskelig å forstå reiseruta mi enn det skulle være: Holdeplassen heter Charlotta, og i følge det jeg har googlet var det en naturlig bussholdeplass å starte fra når man kommer fra Fauske. Godt mulig at det er er andre stopp som er bedre, i så fall tar jeg gjerne imot tips om det. 

Ulempen med å kjøre inn til fjellstua eller Charlotta før start, er først og fremst at bussene fra Bodø korresponderer ganske dårlig, så det fort blir noen timer venting eller evt en taxitur for å  hente bilen. Godt mulig det er verdt det. Vi har jo noen timer i bil før vi kommer hjem, så vi er neppe så veldig motiverte for å henge rundt i Fauske i timesvis. :D
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virrma skrev (På 2.7.2020 den 22.30):

Godt mulig at det er er andre stopp som er bedre, i så fall tar jeg gjerne imot tips om det. 

Be de stoppe bussen ved kirka - det er enklest.  Visste ikke det var et sted som heter det der inne.

Slik du legger det opp så er det vel rutebilstasjonen på Fauske som blir knutepunktet og så vidt jeg kan se går det buss innover kl 16 hver dag unntatt søndag da det er 1655, men må sjekkes. Kunne jo kjørt opp sekkene til fjellstua først selvsagt. Det er stadig et dilemma det der. Oppe ved fjellstua vil jeg tro bilen står trygt. Det er jo forøvrig en fin anledning å padle Lomivatnet også når dere er der inne. Bilvei helt frem.

Personlig, så ville jeg spart meg for å starte turen opp de 500+ høydemetrene med tung sekk, men been there done that. Jeg la sekken min inni krattet mens jeg gikk opp og hentet bilen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.