Gå til innhold
  • Bli medlem

Behandling av Crispi fjellstøvler


Mimmi

Anbefalte innlegg

Jeg har et par Crispi fjellstøvler, er ikke helt sikker på hvilken modell det er... Har ikke hatt dem så lenge og har bare gått noen kortere turer. Spørsmålet er hvordan jeg skal smøre/inpregnere dem... Har sett på noen inpregneringsmidler til Gore-Tex støvler, men disse er gjerne miljøfarlige, og det er jeg ikke helt tilhenger av... Så er det noen som kan gi meg litt råd om hva jeg burde gjøre med støvlene mine??

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker selv kiwi skokrem for og opprettholde kvaliteten til skinnet i skoen.

Du kan også bruke et produkt som heter beewax, dette er en tykk fettlignende sak som er meget fin og bruke på glatt skinn, men pass på og ikke bruk denne mer enn en gang i året da denne er så tykk at den kan tette skoens pusteegenskaper hvis du bruker for mye...

Disse produktene er de samme som blant annet Alfa anbefaler til sine sko...

Er derimot problemet at skoen trekker vann ville jeg brukt sprayen til campdry med brun kork, denne gjør underverker med sko;)

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.